Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 8217 ggr
examynia
0

back on track

tänkte bara höra vad ni tycker om back on track till hästar.

vad har ni?

vad har ni använt?

hur tycker ni att det fungerar?

Cilla89a
0

jag har ett nättäcke, ett stalltäcke, hasskydd, 4 paddar och 2 paddar med kardborrknäppe.
aldrig märkt någon skillnad what so ever.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

examynia
0

hehe okej.. för jag har hört att de ska vara så jätte bra osv.. å nu när min häst har haft problem med knät så funderade jag på om jag skulle köpa ett knäskydd… men vet inte om de är värt att kasta ut dom pengarna.. för man vet ju inte om de funkar eller inte..

Zaphix
0

Snabbbandage på natten på benen. Hästarna som haft det i stallet har varit gallfria på morgonen, ökad cirkulation i benen alltså.
Också haft padd på ryggen när hästen varit stel, vet inte riktigt hur mycket det hjälpt dock.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

examynia
0

okej.. tycker de är svårt de där att veta om de fungerar eller inte.. men jag får se vad vet. säger på torsdag om hans knä..

joooossan
0

Jag hade det på min häst när hon var stel i ryggen. Märkte JÄTTESTOR skillnad! Hon kom igen så mycket bättre i ridningen och var ofta ganska stel bak när man släppte ut de på morgonen efter box. Men det var som bortblåst! Märkte som sagt väääldigt stor skillnad!

Hade nättäcket..

Josefinejumpforjoy.blogg.se

examynia
0

okej de kanske är så att de funkar på vissa hästar å inte på andra.. de är klart de är väl som med oss människor.. =)

tycker ni att jag ska investera i ett knäskydd till min hästs knä nu när han haft en inflammation i knät..?

viktoria91
0

#6 Absolut! Det har funkat jättebra til dme hästar jag vet har haft det. =)

examynia
0

#7 ja jag tror nog att jag kommer att investera i de.. kollade hemsidan å knäskydden va inte så dyra.. men de va ju så många olika storlekar.. hur mäter man ut vilken storlek man behöver?

viktoria91
0

#8 Kolla på hemsidan eller maila och fråga annars tror jag att man gå efetr vilken storlek ponnyn/häsyen har i benskydd ex har dne strl ponny så har man S i Back on Track.

joooossan
0

Sedan är det väl såhär. Har man en häst som behöver det så märker man kanske mer skillnad :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

examynia
0

#10 ja de är klart att de är så.. ska se med veterinären tänkte jag vad hon tycker om saken:-P

lisette
0

¤1 ren nyfikenhet. om du tycker att de inte hjälpt: varför köpt så mycket olika saker då?

imsuchadiva
0

Jag tycker faktiskt det är svårt att "märka" skillnad på en häst som är skadad. Var veterinären som tyckte jag skulle ge min häst en chans med back on track på benen, (artros) "en sista sommar". Funkade det inte så var det bara att sälja dem på blocket eller liknande. Sa han.
Slutade även emd att jag köpte en ryggvärmare eftersom han hade haft ont i ryggen.
Om back on tracken hjälpt eller ej vet jag inte riktigt, dels blev han sprutad i ryggen och fick äta lite medecin för bene och så får han glukosamin på hösten och vintern.
Men hästen finns kvar i livet och som han verkar må nu så verkar han klara av flera år till.

Jag tror ändå stenhårt på att back on track funkar. Annars så tror jag inte att tillverkarna skulle lägga ner så mycket tid och olika saker på dessa produkter.
Jag ska själv köpa en back on track thsirt åt mig själv, ihopp om att den ska hjälpa min stackars axel.

Jag tycker helt klart att du ska testa back on track. Precis som min veterinär sa till mig säger jag till dig, funkar de inte så kan du alltid sälja den på blocket eller liknande.

selfrejection
0

Jag har problem med min egen rygg så jag har funderat på ett köpa ett sånt där ryggbälte, eller vad de nu kallar det. Någon som har provat det?

Cilla89a
0

#12 jag inbillar mig att det ska vara bra ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

thilda-
0

jag har deras paddar oc jag märker en enorm skillnad på hennes ben efter att hon har haft dom på sig! och när jag nyss hade fått hem paddarna så var jag faktiskt lite skeptiskt till det.. men jag la faktiskt ut alla 4paddarna i sängen och la mig och sov på dom och när jag vakna morgonen där efter så var min rygg lite svullen men jag kände mig betydligt mer "rörlig" i kroppen! :) hel nöjd.. hade jag haft en tjock börs så hade jag köpt sänglinnen + kläder till mig själv i back on track!!

examynia
0

hehe okej själv har jag varit på hästkliniken idag igen för åter besök..min pojk har fortfarande en liten inflammation kvar i benet.. men pratade lite om back om track å veterinären rekomenderade de starkt så de får bli att investera i ett knäskydd i back on track å hoppas att de påskyndar läkningen lite ytterligare..

emeraald
0

min häst har back on track och det är suuuper! funkar verkligen kanon! han är blir ofta gallig i frambenen efter ett hårdare ridpass så sätter på dom efteråt och sedan dagen efter är all galla borta! han hade dom även när han hade inlammationer i båda fram kotorna, antar att de påskyndar läkningen lite för att de sätter igång blodcirkulationen.  Vissa hästar tycker dock inte om back on track för  att de kan "sticka" lite i benen när blodcirkulationen förbättras. men dom funkar verkligen super!

examynia
0

#18 okej men de låter toppen, jag hoppas verkligen att min pojk inte tycker de är läskigt förjag tycker så synd om honom nu när han bara måste stå å vila i boxen:( men hoppas att de kan hjälpa till på traven