Bästa vänner?
Om det finns något som heter bästa vänner mellan hästar, så är nog Astra och Embla de bästa vänner man kan vara som häst.
De har inte gått i samma hage under hela sommaren. Under eftermiddagen släppte vi in Embla i Astras hage. Astra var såklart supernyfiken och glad över sällskap och kom i trav fram till Embla. Båda sänkte huvudena och hälsade på varandra. Inte ett pip från någon utav dom.
Astra brukar ändå vara den som piper först och viftar lite med ett framben när hon hälsar på någon, har nästan alltid gjort så när hon hälsar.
Efter att de hälsat på varandra kommer de fram till mig och Sandra, Emblas ägare, och hälsar på oss för att sen ställa sig och klia varandra.
Jag och Sandra stod bara och njöt av synen av att våra hästar trivs så bra tillsammans.
Bättre vänner kan man nog inte vara 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Video när de hälsar.
Filmade även Astras fina man och svans. Massa fina kardborrar… Men imorgon ska de bort! Då ska vi rensa hagen på alla buskar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kort kli-video! 

härligt när det blir så naturligt och lätt att släppa ihop hästar! då känns det verkligen som om man har hittat rätt! =)
Så fina.
Jag hoppas det går lika lätt för min pojk i eftermiddag, men jag misstänker det kommer gå lite vildare till när det är en skock hingstar och valackar.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag släppte ihop min russhingst med valackerna igår. Vi hade förväntat oss lite action å att de skulle springa lite, men det hände typ ingenting… De nosade på varandra och frotsatte sedan att beta…