rost från vad?
#1 från ringarna på ett bett å från kedjan som ska vara under hakan ;)

då har legeringen släppt? om du känner så är det inte slätt och då ska du inte använda det man kan lämna in det för ny legering.
#3 den känns slätt, dock är ju osäker på vad det är för material, den är svart men på vissa ställen har typ svarta färgen försvunnit och där är det sliver :S
Ketchup fungerar bra till att putsa silver med, rost fungerar det inte på (i.af de gånger jag prövat).
Då är det nog bara med att börja med en rostlösare isf.
Hakuna matata!

var det svart från början då kan det vara meningen att det ska rosta, skadar det inte hästen så använd det då rostigt.

på mythbusters så använde de faktiskt cola till att ta bort rost. prova och lägg kedjan i ett glas med läsk och se vad som händer. funkar det inte så har igen skada skett.. =)

Rostull, eller vad det nu heter fungerar.
låter som ett sweet iron bett och de rostar, ska rosta och hästarna gillar det oftast. Bara till och använda, min tant älskar det :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#10 länken funkar inte.
#11 går tydligen att länka till en direkt produkt, men sök på "D-bett" så är det den översta i listan (art nr 4411)

#12 det ska rosta

det är ett sweet iron bett. det ska du bara låta vara utan att ta bort rosten. det ska bli så på dem. finns det hårda kanter så får du försöka putsa bort dem med lite stålull eller ngt. =)
men kedjan, prova ketchup eller cola. glöm inte berätta resultatet!
#13-14 men ang att det svarta "försvunnit" på vissta ställen och att det är silver under?

#15 det svarta ska försvinna och järnet komma fram som sen ska rosta, men jag hade valt ett tredelat att rida med
#16 okey, ja min häst verkade verkligen gilla detta bett, vet du om dem finns i 3-delat?
#17 Det finns Sweet Iron bett med kopparmittdel, 3 delade på Börjes. Dock med vanliga runda ringar. :)