Medryttare till b-ponnys
Jag har två stycken gotlandsruss som tränas och tävlas i körning (trav och klassisk). Då mitt ena sto har börjat tröttna på körningen skulle hon behöva en ryttare som rider henne ut i skogen, på bana, hoppar mm. Sedan har jag också en 4 åring som bara är lite riden som skulle kunna behöva lite omväxling från körningen. Hästarna finns strax utanför Rimbo, som ligger ca 5 mil norr om stockholm.
Hästarna:
**Sockervadd f.2004, 1.22 cm i mankhöjd
**Super trevligt sto med mycket personlighet, gör ibland inte mer än hon behöver, men om hon tycker någonting är roligt blir det en himla fart på henne. Har blivit hoppad en gång och det älskade hon.
**Troya f.2006, 1.27.6 cm i mankhöjd
**En omtålig och känslig tjej som är väldigt mjuk i munnen och kräver en försiktig ryttare som inte är hårdhänt. Är riden 7-8 gånger och hoppat ett hinder på ca 30 cm. Otroligt välhanterad och snäll, kan dock sparka bakut i galopp.
Båda hästarna är i kondition och är körs regelbundet, Sockervadd tävlas i trav och klassisk körning med goda resultat och Troya tränas nu för kval. Båda hästarna söker nu alltså en eller två ryttare i deras storlek som kan komma och rida. Ni får göra precis vad ni vill (dock inte busrida) Men ni får rida i skogen, på ridbana, ridhus, hoppa, träna galopp mm. Jag är öppen för flera förslag, men jag känner nu att mina hästar behöver lite omväxling i träningen och framför allt, att ha kul!
Mvh Ewa
Hästen på bilden är Sockervadd
Putt, ingen?
Superfina hästar och lycka till! 
Det är som jag burkar säga, väldigt synd att jag bor så långt bort ifrån allt
Annars hade jag gärna ställt upp!
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
#2 Tack! Ja, jag vill verkligen hitta ryttare till dem, så att de får lite mer variation i vardagen. Hoppas det är någon som nappar.