Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 804 ggr
Peppe
0

Äntligen!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det tog ju bara 8 månader eller så att få på nya skor på sin häst!!! om någon minns så skrev jag om några vanvårdade för nån månad sen, och först NU i veckan hade hon hit hovlagaren efter att djurskyddet varit och gett henne böter. som gärdden på moset sa hon vid ett stallmöte att "nästa gång ni har synpunkter på hur jag sköter mina hästar så kan ni ju ringa till mig istället för kommunen, detta har kostat mig flera tusen". vi har ju iten pratat med henne ett antal gånger eller så!!! hon kunde ju tänkt på att de kunde bli dyrt lite tidigare. rätt åt henne alltihop, hoppas hon skäms riktigt ordentligt! tog bilder på den enas hovar i hagen, dom är dock itne så bra för de va ganska mörkt och lerigt.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

Peppe
0

när hovslagarn kom hade han en sko kvar på vänster bak. alla andra hade lossnat.

E_hjo
0

8 Månader????????????
Fy fasen….

Anna
0

Usch, säger som #3 - 8 månader?!
Bra att NÅGOT hände iallafall…

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

gejsa
0

Du menar väl inte att en sko satt på i över 8 månader?

Fy fasiken vad fula dom är.

Peppe
0

jo, hon hade inte ut hovslagaren på 8 månader. till slut satt bara en sko kvar…

gejsa
0

Men jag tycker det är konstigt att den satt kvar så länge. Verkar otroligt. Den borde ju vara helt tunn då och sömmarna borde ha gått av så att skon lossnade. Hon rider alltså inte sina hästar heller då?

Peppe
0

nej han har gått i hagen i över ett år. helt avmagrad (man kunde känna revbenen genom vintertäcket).

E_hjo
0

Usch då… =´|

DojoKelder
0

*suck* Man slutar då aldrig att förundras! Vad tänker folk med?

gejsa
0

#8# Ja, det är verkligen inte klokt. Vad är det för häst då, ålder?

Peppe
0

10 årigt russ. så otroligt fin barnponny och tävlingsponny! massor av vinster i LB och startad LA hopp. på bara några månader efter att ryttaren gått upp till större så hade han gått ner sej helt.

emsems
0

kan ingen köpa en sån ponny istället?

Peppe
0

hon vägrar sälja någon av sina 4 hästar för att dom kan få det "dåligt"

gejsa
0

#12# Fy, vad grymt. Men ett russ som tävlat kan man ju få en rejäl slant för. Jag sålde ju våran för rätt så mycket.

__iE
0

USCH ! staclars hästar !

#14, som om dom inte redan har dåligt ? :O

reddie
0

Stackars häst, tyvärr finns det alltför många hästägare med detta tänk. Usch!

Murre_Uddiz
0

Gråter PUCKON!!! Skrikandes håller med #16

Peppe
0

det är hemskt, speciellt att behöva se det varje dag. ingen orkar ens göra nåt längre, det är lönlöst. alla bara kollar åt andra hållet när nån av hästarna går förb. här är russet för 3,5 år sedan. ska ta bild på han nån dag när jag kommer ihåg, ni kommer inte känna igen honom.

Sussi
0

Nämen fy vad långa hovarna var!

Alltså jag fattar int….

Som längst hade min häst 11 veckor för att hovslagaren aldrig kom när han sade, hade svårt att hitta ny i semestermånaden juni. Då var jag halvt i panik.

[louise80]
0

Vissa borde inte ha hästar!!!!!!!!!!!!!!! Men det mest "fantastiska" är att här i sverige görs så väldigt lite åt vanskötseln av djur!!!! Titta bara i USA där händer det saker så fort någon missköter djuren……..Titta på animal planet!!!! Något sånt skulle även finnas i sverige

gejsa
0

#21# Håller med dig.

Peppe
0

#20 bilderna är tagna i november, alltså var det ganska länge sen. då var det "bara" 5 månader sen hovslagaren varit där. 3 månader senare var dom alltså ännu längre….

Murre_Uddiz
0

Nämen lilla pluttis Gråter jättefin var han ju.. Du får ta nån bild ja..

Sussi
0

#23 Nämen va?!! Hur får de gå så långt?  Djurskyddsmyndigheterna borde sluta o vara så mjäkiga, en varning och hjälper inte det så ska en drastiskt åtgärd göras, det handlar ju om levande djur.