vår Bilder

Men en häst har ju täcket kvar ju.

Vi tog av våra hästars täcken idag :) Dem blev helt öööööverlyckliga :D Dem fick riiktigt vår-fnatt ;D

Vad är build up. Och vad är 1/4?
Varför inte öka och ge krafft nya groov 125 i stället för grund? Lägre protein i grund.
Öka lusernet varför bara en näve? Och hur mycket är en näve?
Öka hö. Jag ger 14 kg till min 158 cm häst. Inackorderingen i stallet är 170 cm han får 18 kg nu.

build up är någon sorts foder som han får för att han är tunn. Det är från dodson & horrel (stavning?)
1/4 l menar jag.
Jag kan byta till groov men kan jag gå över till det dirrekt eller ska jag blanda i början?
Han får luseren för att den ska ta slut. Vi gav det til min ponny innan i sommras när höet var dåligt. 1näve kan väl vara 2-3 dl.
Så du tycker att jag ska gå över till grrov och ge mer lusern, hur mycket isåfall?

Det är ju svårt att säga eftersom jag inte sett och känt på hästen.
Har ju ingen aning om hur många smrp och mj det är i build up. Är det som lusernet så kan man ju ge det lika bra.
När du säger liter så vet jag inte hur mycket det väger heller. Jag använder aldrig liter. Utan väger det.
Att byta från grund till groov ska väl inte ta så många dagar. Ett par tre dagar som du succesivt byter ut det isf.

Jag kan kolla upp hur mycket smpr och mj det är i det. vad är det förkortning för?
ÄR det bättre att väga?

Om man gör en foderstat så måste man ju veta vad det väger. Därför väger jag mitt.
smpr är smältbart råprotein alltså protein.
mj är megajoul är energin.

tror att det står smpr och mj på fodersäcken

Härliga bilder förrästen, ser att det kommer inspringandes en liten shettis på sista bilden, gullig :-)

Har dom ingen egen hemsida annars då?
Härliga bilder. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hittade deras hemsida. Men det står bara energin där. Den var 12,5.