Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2805 ggr
ebengtssson
0

Stallkatt, sällskapskatt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fina katt ska få kattungar och jag kan och får inte behålla någon (vi har redan 4 katter)

Är det ingen som vill ha kattungarna ( en är bortlovad) så måste de tyvärr tas bort, vilket jag så klart inte vill.

Så är någon intresserad att ha en kattunge ev. kattungar så hör mer än gärna av er.

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Lorita
0

och du bor?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Rafflan
0

Kön, bild och vart du bor kan var bra att skriva ;)

OBS: Låt inte din katt gå ut igen förens du har kastrerat den, och ta ditt ansvar och ta hand om ungarna tills du kan hitta nya hem eller kontacka massor med olika omplacerings hem och se om någon där kan hjälpa dig hitta hem/ta emot ungarna.
Varför ha en okastrerad katt om du inte vill ha ungar?

Alma-G
0

#2 Dem har antagligen inte kommit eftersom det står "..min fina katt ska få kattungar.." sen tycker jag du inte ska ta upp hennes "brister" i vårdande, jag tror hon vet om dem själv.

Alma

ebengtssson
0

#2 vi har kört med p-pillar vilket ha fungerat alldeles utmärkt i 4 år fram tills nu?

#1 I sätila ;D

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

ebengtssson
0

#2 varför tror du jag lägger ut massa annonser? För att alla har rätt till ett liv!  gnäll inte innan du vet fakta!

satilaryttaren.se

Lorita
0

#4 jag ska höra mig för, jag bor ju ganska nära. Det är inte så dyrt att kastrera och det är bättre för katten än P-piller då man minskar cancerrisken betydligt

Jag betalade 800 kr för tre år sen på djurkliniken vid stigscenter, slår man ut det på kostnaden på ett katt liv och jämför med P-piller så var det väl investerade pengar.

Nu ska hon först få sina ungar i lugn och ro Glad

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

ebengtssson
0

#5 :) A vi har kastrerat hennes syster (som nu har försvunnit) och de kostade det också 800 kr :) vill kastrera henne just p.g.a cancer risken. Hade tänkt göra det nu i augusti men det går ju inte eftersom hon väntar tillökning :)

satilaryttaren.se

Gronstedt
0

#7: Det beror på hur långt gånget det är, det kan vara idé att abortera och kastrera i samma operation. Det blir dyrare, men å andra sidan kostar det ju att ta hand om kattungarna också.

ebengtssson
0

#8 det var försent hon hade redan fått mage och juver när vi märkte det, det gick nästan över en natt :O

satilaryttaren.se

Gronstedt
0

#9: Ok. Hoppas ni hittar hem till de små. Bra att ni är ute i god tid!

jackiejohn
0

Stod med samma problem för ett tag sen då en av våra kattar som inte fått kattungar nån gång är nu (8år) Fick sin första kull i år, vi trodde hon va steril från födsel efter som de aldrig blev nåt men nu efter 8år så poff 3 kattbebisar! Hahah, Har lyckats hitta hem till alla lyckligtvis Glad Så fortsätt med det du gör så går det nog vägen ska du se!

ebengtssson
0

Det blev bara en =D Så otroligt skönt =D

satilaryttaren.se

ebengtssson
0

Och tack för att du inte bara " du kan inte ta bort den blablabla"

satilaryttaren.se

Gronstedt
0

Vad skönt, har man otur kan det bli ett helt fotbollslag! En liten pisse ska väl gå att hitta hem till. Tänk på att hon kan bli dräktig nästan genast, bara, så det är klokt att hålla henne inne tills det blir tid att kastera. Fråga veterinären hur snart det går att göra och när man kan börja ge p-piller igen.

ebengtssson
0

#14 a det är skönt :) Dock gick Sixten (kattungen) bort idag :(

satilaryttaren.se

Gronstedt
0

Usch då, det var trist. Men bra ändå, på ett sätt. Om kattan fått P-piller innan man vet att hon är dräktig, så kan det påverka ungarna, tyvärr.