Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 916 ggr
emsems
0

tävlat idag

dag tävlade vi igen. Mirran var en pärla i LD, en klocka och fick rosett (unghäst) och sedan hoppade vi LC och hon var en pärla, och hoppade till och med en kombination som vi alrig tränat på, hon tyckte det var läbbigt, men lite svårt och så, en hoppade så klart ändå. sedan glömde jag att svänga efter, så jag tvärsvängde å ett håll, ångrade mig och sedan tvärsvängde jag åt andra hållet, mirran gör då en galopppiruetts början ochgör en tväromvändning (i stressat hjärnsläpp gjorde jag ett stort ledande tygeltag då jag skulle svänga, och mirran behöver kanske egentligen bara en 2 kilos viktförändring för att göra en lagom sväng) så hon svänger utav bara den och jag hinner inte med och flyger raakt in i väggen… attans! hade bara 2 hinder kvar till en till rosett! Attans!

Men i överlag var hon suuuuuperfin! LB nästa tävling! (bilder kommer senare)

Luthien89
0

Va kul att det gick så bra ändå :D Längtar efter att se bilderna :D

gejsa
0

Ramlade du av menar du? Rätt in i väggen skriver du.

MiaMaria
0

Ajaj! Lät inge skönt! Men grattis till den felfria ritten!! =)

Peppe
0

de får väl inte vara kombination i LC?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

emsems
0

Jepp av in i väggen… klantarsle… å mirran bara undrade om hon gjorde rätt och varför jag hoppade av? haha

#4.jag trodde inte helelr det, därför vi inte har tränat det än! men tydligen…?

__iE
0

ajdå :S Men kul att det gick bra :D

*väntar på bilder :P*

gejsa
0

Din stackare. Gjorde du illa dig då?

Snuttan2
0

Du skadede dig inte när du flög in i vägen?

Vill se bilder! :D

emsems
0

nja jag har ju redan en ryggskada och jag hade som inte tänkt ramla av, så jag tog ju ingen väst *dumskalle igen* så nu har jag rätt ont, men det kan ju åxå bero på att jag har väl burit runt en 100 bommar idag och igår..

Snuttan2
0

Jag brukar inte heller planera att åka av när jag gör det ;P

gejsa
0

Ha,ha planera att åka av gör jag aldrig. Men det var ju dumt ems att inte använda västen. Det ska du väl eg göra jämt när du sitter på en häst.

emsems
0

jo, jag ska väl eg inte sitta på häst ens, men man är ju tjurig… men det var så fult med västen och jackan… ;) hahah ska bättra mig till nästa gång!

Aourora
0

Bra att du inser vad du gjort fel! det är det inte alla som gör! Så ett grattis till dig iallafall :)Glad

gejsa
0

Att det är fult med väst och jacka spelar väl ingen roll. Du som har gjort illa dig rejält borde väl föregå med gott exempel. Du vet ju liksom hur ont det gör. *ler*

MiaMaria
0

Hoppas att inte din ryggskada blivit värre bara!! 

En tvåkombination får förekomma i 1 meter (LC) med endast 2 rättuppstående eller ett rättuppstående och ett stigsprång

/Mia med TR i högst hugg som vanligt ;-)

emsems
0

#15, det var en oxer in, 7,5 meter och räcke ut. 1,5 galoppsprång från väggen…

emsems
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bilderna blev inte så bra…

emsems
0

emsems
0

emsems
0

#14. jo jag vet… jag veeeeeet…. men ibland måste man väl få vara lite "wild" haha… ångrar mig dock nu då jag har ont som satan… *pust*

gejsa
0

#20# He, he nej, vild får du vara på något annat sätt. Förstår att du har ont. Tänk om du får så ont att du inte kan rida mer. Tänk på det! *känner mig lite mammig nu, undrar varför* hehe

emsems
0

ja, mamma, jag skaaaa… jag var dum och barnslig ;)

nej men nu ångrar jag mig faktiskt lite… måste gå å lägga mig.

gejsa
0

ha, ha du ser! Du ska lyda din cyber mamma nu.

PonnyAnnie
0

fina bilder&grattis till den felfria rundan:D

hur hög är hästen?:P

emsems
0

hon är 170 cm.. iaf vi senaste mätningen.. hur länge växer dom? hon är 2001a…

emsems
0

men bilderna var ju inte så fina…. haha man ser ju knappt att det är vi!

PonnyAnnie
0

okeej:P hehe, jag vet faktiskt inte riktigt hur länge dom växer..:P jodå,dom var fina ändå tkr jag:Phehe

emsems
0

fick fler bilder:

emsems
0

hhkfgjgfj

emsems
0

dgdgdg

Snuttan2
0

Vilken elegant liten häst :)

emsems
0

jo, nu är hon rätt omusklad ännu och lite rund om magen, men blir nog fin i sommar typ..! (bara riden sedan oktober efter felra månaders konvalecens).

synd bara att ingen fick någon bra bild på när hon jobbade ordentligt i form.. bara en massa bilder när vi lamsar runt och jag håller på med annat .. tex framriningsbilden (svarta) å jag instruerar en av mina elever som hoppar längre bort…

Snuttan2
0

Dålig ridbild är väll bättre än ingen ;)

emsems
0

fick bilder från 17/2…

emsems
0

ggg

emsems
0

ggg

emsems
0

ggg

emsems
0

gud vad det ser lågt ut… ser ut som typ 50! men är 90/100cm… hahhaa jag måste verkligen börja hoppa högre.. =) hahaha

__iE
0

Fina bilder, ser bättre nu när dom är ljusa :P