Icke-hjälm-bilder
Har bara en fundering om det här (och nej, det är inte meningen att ta upp hela diskussionen en gång till).
Man får ju inte lägga ut bilder på hjälmlösa ryttare, det vet ju alla nu. Men att länka till hemsidor med bilder/videor på hjälmlösa ryttare vet jag ni sagt nån gång är okej. Så då borde alltså jag kunna lägga upp bilder och videor på hjälmlösa ryttare på någon annan hemsida (t.ex photobucket, youtube el. likn.) och länka till den sidan istället..? Eller räknas det ändå som att det är jag som har lagt upp bilderna på den här sajten, och ni raderar inlägget?
Och nej, jag har inga planer på att göra såhär, jag kom bara att tänka på det och undrar hur ni räknar det. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Sicken poäng du har där Alex!!! =D

alex, det har ju hänt tidigare att ni länkat till bilder/filmer där det saknas hjälm. inte har vi sagt något då? ;)
vad som visas utanför forumet tänker jag inte lägga mig i. men här inne vill jag/vi inte se bilder på ryttare utan hjälm.
Då finns det med andra ord en ytterst enkel väg förbi den regeln :)
#2 Precis, det är det jag menar.. Så då kan man ju egentligen bara istället för att ladda upp dem här direkt, ladda upp på nån annan sida och länka..?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
hmm, varför då HA en regel när det går att länka?
det är ju samma sak som att sätta in en bild direkt.
Men att ha en bild synlig PÅ själva sidan är ju en annan sak än att kunna se en bild genom en länk som står här.

Regeln är väl troligtvis till för att visa vad sidan står för. Som "rökfri ridanläggning" där det inte är OK att röka om det inte är på en bestämd plats , avskilt. Det går alltså bra att röka så länge man inte gör det överallt… Det var ju redan tidigare OK att ha hjälmlöst på sin egen sida, i fotoalbumet.

#6,7 ni har så rätt så.
Du har en poämg, Alex!
/ Sara & Casper
#10 Det verkar så. Var det jag syftade på i alla fall..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

varför i hela friden skulle man rida utan hjälm??

Om man får en bra bild, på en hjälmlös ryttare, som är jättefin(bilden) så kan man ju bara rita dit en hjälm i paint eller nåt..

Är det så så föreslår jag att det kanske skulle formuleras lite tydligare… *mutter mutter*
#13 men DET verkar väl konstigt??
larvig regel tycker jag iallafall detta. lite dagisnivå

#15 Ja, för det är ju så vuxet att rida utan hjälm. *ironisk*
#16 nej, men det är föräldrarnas ansvar att se till att sina barn använder hjälm när de rider. de vuxna får skylla sig själva.
det är ju samma sak vid cykling. fast där är det väl lag på att ha hjälm när man är under 15 eller om det var 16år 
men varför reagerar folk på att folk RIDER utan hjälm, men inte när man CYKLAR utan??
det är lite märkligt, eftersom det är lika farligt båda sakerna…

Jag skulle nog säga att ridning är farligare. Då sitter man trots allt på ett djur som har ett eget huvud och kan bli rädd eller få för sig något… Och en häst kan nog accelerera och trycka av med mer kraft än vad de flesta cyklister kommer upp i… Om man nu inte talar om lite duktigare cyklister.
Och båda är ju vanligtvis även i kontakt med trafik, så där är ju faran lika.
Jag anser som jag skrivit i tidigare borttagna trådar att det är upp till var och en, och att som vuxen får man göra dumma beslut om man vill det, och föräldrar är ansvariga för sina barn.
synd att trådarna togs bort, för jag tycker det var en intressant diskussion…

Och jag fortsätter att hävda att det kostar samhället, alltså även mig, många pengar varje år. Då menar jag inte bara ridskador, utan alla onödiga olyckor som inträffar för att människor inte tänker sig för.