MÅL
Nu vill jag att alla användare skriver upp sina mål inför sommaren. Jag vill veta mätbara och seriösa mål. Tex. tävla en LB dressyr med minst 55%, eller lära min häst galoppskänkel, eller kunna transportera min häst själv eller vad som helst annat. så, rada upp ni så ska vi se om vi lyckas!
Mitt mål? Tävla LB hopp på minst lokal nivå felfritt i avd B. (Kanske inte ett mål så avlägset, men dock ett mål just nu!)

Få Peppe såld och hitta en ny stjärna och hoppa felfri LB på lokalnivå iaf. vet ju inte vad det blir för någon men hittar jag rätt häst så borde de inte bli några problem.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

lycka till ems!
Och lycka till alla andra oxå :)
mitt mål blir att bestämma mig för vad jag vill komma med att ha häst :) som jag funderat på aldreses för länge nu känns det som. Sen blir andra mål att fullfölja planerna… :^)

Mitt mål är att rida in Fille (islänningen) i sommar. Nu är han ju 5 år och klar för att ridas in. Satt på honom i dag på banan. Han var kanonfin.
Helst vill vi få våran Sorro inriden också. Men varken jag eller dottern vågar. Iaf inte jag. Ev sälja honom till hösten om jag klarar det.
Fjordingen skulle jag ev sälja eller sätta ut på foder till nästa vinter iaf.

Gejsa: Varför vågar ni inte sitta på/rida in Sorro? Jag har för mig att det är din skäck? Han värkar så söt :)
Jag har som mål att antinge köpa ponnyn en sadel och börja rida henne på alvar eller ge upp både ponnyn å travhästen å hitta någon häst som jag faktiskt kan rida. :S Lagom klen mål som jag kanske haft i ett års tid nu eller så?

*Kunna sitta ner i galopp
*Få bättre balans

#4# Han är så hoppig när man sitter på honom. Elin min dotter red ju på honom ca 7 ggr förra året. Men han är lätt i baken eller hur man ska säga. Hon vill nog eg att vi ska lämna bort honom för inridning. Men det kostar ju skjortan. Måste antagligen göra det med Fille några veckor sedan för att få till en bra tölt. Det kostar ca 1000 kr i veckan.
Men hon har t o m galopperat en kort stund på Sorro.
Visst är det min skäck. Är född hos oss. *ler*
Vill du komma och rida på honom?

* börja träna hoppning på allvar med Madonna
*tävla lokalt dressyr och få rutin där med Madonna
*Sätta igång Mamsell så att pappa kan rida henne
*Vänja Caramell vid att stå uppbunden och skötas osv…

Vart tog du vägen snuttan?

Jag åt :p
Jag skulle lätt kunna sno honom, är han inte där en morgon så har jag varit där ;)
* att fölningen ska gå bra på Kefir
* betäcka o få shettisarna dräktiga
* träna lite mer seriöst med Ludde för tränare. Kanske gå ngn klubbhopptävling med honom.
* visa både Kefir o Zaffran på utställningar o premieringar i sommar.

#9# vill du komma hit och hjälpa till och rida in honom kanske?

#10# Ludde heter min hund. Kefir en fjording jag känner.

Vi skulle kunna prova det :)
Får jag jobbet å flyttar ut närmare dig så vorde det ju inte så illa ;)
#12 jo det är nog ett vanligt hundnamn, dock heter han Lord Ajrim men känns så löjligt o ropa det. Kefir är väl inte så vanligt. Har lyckats hitta 2 shettisar med "mat"namn… får väl fortsätta med det när fölen kommer….

Är Kefir någon mat?
Jo en filsort…
mitt mål är att jag själv ska få en bättre sits och balans, och mitt mål tillsammans med hästen är att vi ska kunna vara med i en d-tävling i maj (pleasure och trail)

om mål har jag att få Mirre att gilla vatten istället för att va rädd för det ;)
annars har jag väl inga direkt mål, kanska att verkligen komma någonstans i ridningen…

Mitt mål är väl att få Maggan någorlunda smal 
Hihihi =)

Att fölningen går bra, och att ölungen ska kunna gå i grimma med Mangis i skogen, vänta i boxen, lyfta fötter och gå själv från mamma i hagen.

ölungen? :p
**[Mina mål]
**
- Att vänja av Wilda helt och hållet
- Rida mer dressyr
- Lära mig mycket mer om NH
- Få bättre hoppsits (speciellt eftergiften)
Inga stora mål, men sen planerar jag inte att bli någon stor ryttare heller utan är mer intresserad av det här med NH osv.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#21 Stella Artois eller Miller. Så kan det gå när man får beskedet om dräktigheten avnjutandes en öl. 

#13# Ja, det vore ju kanon. Tror nog att du är den tuffa tjejen som skulle klara att rida in Sorro. Han är eg inte särskilt tuff mera osäker.
Var har du sökt jobb då? Där du rider lektion en gång i veckan?

#20# Ha, ha ölungen. Har den druckit mycket pilsner?

Är där ute ja (strängnäs), är min tränare som tycker det är roligare att ta tag i mitt liv än sitt eget :p
Måste bara klara teoridelen på körkortet först och få bilen så löser sig allt med, blir svårt att ta sig runt något alls annars…

Jadu ,
Molly
* Bättre galopp.
* komma igång me hoppträningen.
Skrållan
* Vänja henne me tränset xD
de är vad ja kommer på just nu 

#26# Ja, men det verkar ju bra. Snällt av henne att bry sig om dig så mycket.
Annars går det bussar och jag kan hämta vid station. *ler*