Bruksridning
Jag hittade ingen tråd om detta, så jag skapar en här!
Finns det någon som håller på med brukridning här? Jag ramlade över grenen på bukefalos och klickade runt lite, och jag fick fram att det ska vara DM i bruksridning i september, där jag har min häst! Så nu behöver jag få veta så mkt som möjligt om jag ska kunna vara med och tävla. Hittade lite av ett TR för bruksridning men jag blev inte så mkt klokare.
Frågor som dök upp är tex, vad för typ av träns/bett får man ha? Benskydd? Säkerhetsväst? Ska man rida fram, sen sadla av och veterinärbesiktiga, och sen sadla på igen?
Det hade varit kul att kunna vara med, jag och hästen är ganska haj på de flesta av momenten tror jag, eftersom vi tävlar WE. Men all hjälp tar jag tacksamt emot, eftersom jag är helt nybörjare på det här! :)
var är tävlingen någonstans? =D
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
äsch det va inget, det är på strömma va:P har fått förfrågan om jag vill vara med xD
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Ja jag fattade det som att det va på Strömma! I proppen står det att vi ska vara i Sätila, på samma plats som förra året? Och enligt 2009s propp så var det på Strömma så jag antar det :P
Vad det du om det då? :D Vi kan ta det på msn om du vill!
Jag ska antagligen vara med och tävla i det om två veckor fast i Järpen tror jag det var, men inte på min häst utan en kompis häst.
Vet dock inte så mycket om det, men det ordnar sig.. :)
#4 Vad lugn du var då! :) Det jag har läst så verkar det vara ganska lättsamt, men jag är kontrollfreak så jag vill gärna ha koll på grejerna innan jag anmäler mig.. Jag hittar inte ens vad medlemsavgiften i JUF kostar. Det står bara att det går bra att betala på plats.
#5: Litar på att min kompis som jag isf ska låna häst av sköter sånt där och berättar för mig. :)
Inte 100% att jag vågar vara med än, hennes häst litar jag inte på, men ska iaf titta. :)