Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 902 ggr
lisette
0

folksam har bytt villkor

fick calippos försäkring igår.

i ett bifogat brev står det att de höjt självrisken i veterinärvårdsförsäkringen till 2500 plus 10% av överskjutande kostnad.

betalar 3586:- om året för A1 liv (25500:-) och A1halv vet (25000).

sitter o funderar på om jag ska ringa in och ändra hans livförsäkring, känns som om jag sitter o betalar en massa onödiga pengar….

lisette
0

vad som är lustigt är att de har minskat hans livvärde med 4500 enbart för att han blivit ett år äldre… ;)

emsems
0

hmm.. skumt! men får dom verkligen ändra utan att konsultera dig? jag underar på höja mirrans, hon är bara livföräkrad för 40.000 men ändå kostar försäkringen 700 kr per månad. skulle eg vilja ha för ca 80.000kr.. som jag kan tycka att hon är värd.. eller vad är hon värd egentligen? svårt att svara på… annonser på hästar i samma ålder, samma tävlingserfarenhet och så ligger runt 100-120 papp.. men det är ju svårt å jämföra..

PimTheGreat
0

fick oxå Pims och Fontanes försäkring igår, men där står inget om ökad självrisk… jag betalar 1235kr/kvartal och det är för båda. Då har jag Pim i 5000 kr liv, Fontane i 25 000 kr liv, båda vet 50 000kr….. betalar per år 4939kr.

lisette
0

#3 du har folksam? undrar om det kan vara pga hans ålder. han är ju 19 nu.

DojoKelder
0

jag har då inte heller fått något om någon höjd självrisk.. Hmmm.. är nog bara dig Lisette de vill jävlas med ;)

lisette
0

jaha det var ju lite taskigt faktiskt. får väl ringa och kolla upp det hela då… *suckar*

PimTheGreat
0

#4 jag har folksam….pim är 18 så det borde väl inte skilja såå mkt väl….

lisette
0

jag ringde folksam och frågade… ändringden gällde från huvudförfallningsdatumet (vilket var november för mig). han jag pratade med sa att det gällde alla - det här med 10% rörlig kostnad. så kolla ni upp det!

gejsa
0

Ja, detta vet jag. Min går ut den sista mars nu. Sedan är det prosent som gäller igen. Usch!

bebbe
0

Gå över till agria, jag har Merry i 20000 liv och vet 60000,

grundsjälvrisk 5000 0% rörlig

för detta betalar jag 2896/år agria incident ingår.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

PimTheGreat
0

ska kolla detta med hon som har hand om mig….

lisette
0

jag hade gärna gått över till agria, men det är ju åldern som hindrar på calippo.

mazze
0

Jag har bytt till Agria, var mkt bättre där enl villkoren. Hon är förs 25.000kr/ Liv, 120.000kr/vet + en extraförsäkring som täcker medicin, resor mm. Självrisk 1500kr. För det betalar jag 276kr/mån.

på Folksam hade jag 25.000/Liv 50.000/vet, 2500/självrisk det gav jag 258/mån

gejsa
0

Törs inte byta bolag. Då kan dom vägra ersättning ifall någon får tillbaka sjukdomen.

Mandysan
0

Agria ska oxå ändra om…

Thinka
0

Junior är försäkrad i Folksam, har dock inte fått nåt meddelande därifrån om några ändringar. Vi tog ju över hans försäkring men sänkte ju dramatsikt värdet och vet.vården sent i höstas.

lisette
0

#16 det kommer nog ut papper ska du se. de sa att det gäller från årsförfallodatumet och när man får det nya försäkringsbrevet så får man ett brev om det.

gejsa
0

#15# Vad ska Agria ändra till nu då?

steffy
0

18# jag undrar samma sak.

AusaBausa
0

Skulle inte heller ¨åga byta bolag. Hade en shettis i Agria o bytte till IF o sen blev hon sjuk o de ville inte betala ngt på IF. Har mina i  IF(shettis) o Svelands(varmblodet) nu.