Vilken hjälm ska jag välja?
Har en fundering ang; ridhjälm. Jag ska köpa en ny och kan inte riktigt bestämma mig för vilken.
De jag står och väljer mellan är:
1. "Horsehead Cool Air Hjälm"
- Funktioner som ger ökad komfort och säkerhet.
- Airflow-system som håller hjälmen sval
- Coolon- foder leder bort fukt och torkar snabbt
- Mjuk skärm som minskar risken för skador
- Justerbar sele
- Klädd med tålig microfibermocka
- Vikt ca 500g.
799:-
2."Hi-Litle Pro Plus Hjälm CRW"
- Ventelation fram, bak (två ställen) och genom knappen
- Fukt leds lätt bort
- Otroligt sval och skön
- Mjuk skärm för minskad skaderisk
- Justerbar sele med klädd bakkappa
- Klädd med Chamude (microfibermocka) som behandlats för att skydda mot vatten och smuts
- Funktionsfoder (coolplus) som är lätt att tvätta
- Vikt ca 430g.
679:-
Båda två från hööks.
Har Du ngn av dessa hjälmar och är nöjd med din kan du väl tipsa. Samt tala om nackdelar. Både tycker jag verkar bra, och jag ska skicka på postorder så jag har inte ngn möjlighet att prova dem så jag kan inte jämföra hur sköna de är så. Det blev lite svårt att välja så hjälp mig gärna!
/Jullan
Oj, svårt.. :P Jag har själv en annan hjälm, men jag vet flera som använder hjälm nummer två och är väldigt nöjda med den!! :)
Tycker hjälm 1 ser väldigt säker och bra ut!!!

Har hjälm 2: Hi-lite och är supernöjd med den. Den sitter bra o stadigt på huvudet.

jag har inte exakt hjälm nr 1 men jag ahr en som ser likadan ut men den heter swing pro air. jag är väldigt nöjd med den. på min hjälm kan man ta bort tyget inuti men det kan man väl på de alla numera.
min kompis har hjälm nr 2 och hon är väldigt nöjd med den.
men jag skulle nog inte köpa hjälm på postorder el internet om jag inte visste innan att den skulle sitta super.
Jag har hjälm nr 2 och gillar den väldigt mkt…

ja har oxå hjälm nr 2. tycker den är jäätte bra, sitter stadigt och är lätt o så : D , men ja har inte provat den andra såå .