Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1628 ggr
Hannybee
0

Häst i Uppsala?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett litet ryck här… Jag bor nu på västkusten och rider ju en travare gratis nästan så ofta jag vill (helt underbart!). Nu till hösten ska jag dock flytta till Uppsala och gå bibelskola där ett år. Jag har insett att jag kommer sakna ridningen ganska mycket och jag kommer nog inte ha ekonomi för att gå på ridskola eller så. Vet egentligen inte hur det kommer se ut med tid heller… Men i alla fall, jag tänkte kolla om det kanske finns någon däruppe som skulle vilja ha hjälp med sin häst (gratis) någon gång i veckan?

Som sagt, jag vet inte säkert hur allt kommer bli… Men det är ju värt att kolla i alla fall! Skriv här om du är intresserad eller kanske känner till någon annan som kan vara det. Du kan också skicka ett PM om du vill.

Tack på förhand! Glad

LinneaG
0

Jag har häst i Enköping som jag behöver hjälp med..

Hannybee
0

#1 Var ligger Enköping någonstans? Glad

LinneaG
0

En bit från Uppsala, tar kanske 25min med bil ;) SÅ beror lite på vart du kommer bo osv.

ella99bella
0

hur länge har du ridit?rider du bra?

Mvh/Ellen<3Glad

Hannybee
0

#3 Aha… Jag kommer bo ganska så "centralt" i Uppsala, men kommer bara att ta mig fram med cykel. Det är i alla fall planen. Så det blir kanske lite väl långt om det tar 25 minuter med bil. Men hur ofta skulle det vara aktuellt i så fall?

#4 Kan ju ta och berätta lite om mig som ryttare då. Glad

Jag vet faktiskt inte hur länge jag har ridit… Började när jag var kanske runt 10 någonstans eller så, men sen har det gått fram och tillbaka i perioder hur mycket jag har ridit. Jag är 19 nu och de senaste 3 åren har jag och en kompis hållit till i ett stall där det står två ridtravare. Har ridit på vanlig ridskola förut och även mindre ridskola och privat för tränare. Jobbat i olika stall också. Jag har Grönt kort och av ryttarmärkena har jag tagit Ryttarmärke 2, mest för att jag inte haft möjlighet att ta fler. Är noggrann av mig och försöker hålla ridningen ganska okomplicerad och gärna utan hjälptyglar och grejer. Rider både dressyr, hoppar och rider ut… Lite allt möjligt, och är dessutom intresserad av Natural Horsemanship och hästens beteende.

Elshira
0

I uppsala så finns UL (uppsala lokaltrafik) och de har relativt förmånliga busskort. Att åka med stadstrafiken i centrala uppsala kostar runt 15-20 kr/resa och åker du till t.ex enköping så kan du köpa 10 resorskort vilket gör att det kostaar 25 kr/resa (13 kr om du är 19 år eller yngre).

Hakuna matata!

Hannybee
0

#6 Okej, tack för tipset! Flört Det låter ju ganska bra, skulle kunna fungera. Men jag skulle helst ha något som är nära så att jag bara kan ta cykeln vart jag än vill liksom. Vet som sagt inte hur mycket tid jag kommer att ha heller…

Hannybee
0

Puttar upp den här tråden lite! Glad

Om det finns någon som är intresserad, så kan jag tillägga att det bör vara hyfsat nära. Jag kommer troligen bara att använda mig av cykel däruppe, inte bil eller buss.