veterinärbesiktning
skulle vilja ha en veterinär som kommer hem till mig och besiktar min häst men vet inte riktigt vart jag ska hitta en som är utbildad och vet vad han/hon gör.Någon som kan rekomendera en veterinär som åker runt i närheten av trollhättan,sjuntorp,lilla edet,ljungskile, ale, uddevalla,göta och här runt omkring?
ungefär vad ligger priset på?
jätte stort tack för snabba svar!
500 kr kostade det för mig när han kom hem:)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

Här kan du söka och läsa omdömen
Vad ska du använda besiktningen till? jag skulle tippa på en kostnad kring 1000 kr om du inte ska vaccinera eller göra annat samtidigt.

ett böj-prov ska göras :)
När vi besiktade inför köp ringde vi distriktarna och bad om en vet som kunde komma ut. Lite av en chansning då man inte vet vem som kommer, men vi hade tur och fick en erfaren och riktigt duktig vet som kom.
Betalade 1500-2000 har jag för mig (inte jag som betalade så la det inte på minnet). Men det var med reseersättning på 12 mil också.
Jag skulle inte välja distriktarna!! Men det gör jag ju iof inte till något.. Men absolut inte i området som #0 är. Åka till Åby veterinärklinik tycker jag är det bästa!! Dm är duktiga, utbildade och erfarna och vet vad dom pysslar med. Dessutom är dom trevliga och tillmötesgående och förklarar och berättar vad och varför dom gör som dom gör.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Vår stallveterinär som har 30 års klinikerfarenhet tar 1000:- vid en veterinärbesikning på hemmaplan. Han har sin klinik 20 minuter från oss, så rese ersättningen blir inte så dyr.
Distriktarna har vi enbart anlitat då det varit akut på jourtid under någon helg.
#5, #6 Vad är det för fel på distriktare?
Det är ju samma veterinärer som de privata ibland. Vår veterinär jobbade först privat, sen som distriktare för at sedan bli privat igen. Dessutom hjälper de varandra under jourtid.
Ser inte heller varför det skulle vara sämre veterinärer hos destriktarna än hos privata..?
Inte jag heller… Båda delar kan vara bra och dåliga, men jag har personligen aldrig träffat på någon dålig veterinär - vare sig på klinik, disktikt eller privat.
Hakuna matata!
#7 Nej inget illa så. Min stallvet. har också jobbat som distriktare.
Skillnaden är att om jag låter honom vaccinera en häst kostar det 300:- medan distriktaren tar närmare 900:-
Och har man då 9 hästar som vaccineras samtidigt blir det en viss skillnad i kostnad…
Eller som när vi kastrerade fick vi mängdrabatt då det var fler hästar, vilket vi aldrig skulle få från distriktaren.
#10 Det kan mycket väl stämma. Det var nämligen därför vår vet.slutade som didtriktare. Han tyckte han var tvungen att ta ut alldeles för höga priser på det han gjorde. Han är mycket billigare privat.
Distriktare är dyra utan anledning (man får inte mer för att man betalar mer). Häromkring är dom inte bra, dom har inte alltid kompetens för det dom gör. Satt med på ett morgonmöte en gång och hörde hur det gick till när dom delar ut jobb och det var inte alla som hade utfört det dom skulle få under dagen, och vissa saker var skrämmande att höra hur dom resonerar. Har råkat behöva anlita distriktare och det är inte kunniga veterinärer som kommer ut, och jag vet vad jag pratar om.
Medarbetare på westernridning.ifokus
TS: Jag håller till i Ale, jag PM:ar dig namn och nummer till "min" veterinär.