Babypelham?
Jag är på jakt efter ett såkallat babypelham, alltså ett pelham med korta skänklar (ca 5 cm). Har sett att Sprenger har men det är inte riktigt i min prisklass. Sprenger har två och tre delade och raka. Rakt är väl det man ska ha?
Om någon vet vart jag kan hitta ett rakt pelham med korta skänklar i storlek 11,5 så är jag väldigt tacksam.
Jag har samma problem som dig. Det finns dock väldigt små pelham att få tag på (har sett ända ner till 7 cm (alltså mundelen) men nästan alla är delade…
Det är redan svårt att hitta raka pelham som det är =/
Jag vet dock att Abbey Saddlery har möjlighet att "mixa" bett om man ringer och ber dem snällt. Alltså sätta på de korta skänklarna från ett bett och sedan ta en rak mundel från ett annat. Jag vet dock inte hur mycket extra det tar för detta.
Hakuna matata!
Ja storleken verkar inte vara så svårt, men det verkar vara väldigt populärt att sälja två-delade eller gummiklädda. Om du hittar något så får du gärna skriva här igen, så fortsätter jag att leta på mitt håll.
Globus har ett rakt som ser ganska kort ut, men måttet står inte på deras hemsida. Så det är om jag kan gå in till någon återförsäljare och mäta skänkeln.
Funderat på ett kimblewick?
Är ju lättare och få tag på och kan ju ridas på två tyglar om det är det du önskar.