Boots hjälp
Hur ska bootsen sitta helt korrekt?
Köpte ett par till frambenen strl M till en kraftig Maxad D och igår testade jag de. De såg att sitta bra ut men min kompis sa att de var för små eftersom de inte var över större del av hoven.
Har ni bilder när ni har på boots? helst gummi som jag.
(tror L blir för stor i hålet till henne)
Mvh
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Så här är för mig korrekt, möjligtvis lite längre ner över hoven (nere under ballen och drygt halva framhoven ska vara täckt): http://www.ryttare.com/upload/Artiklar/Bilder/Bild-1119.jpg
Jag har sätt ur bottsen sat valkyrie och kännde att de inte riktigt sat rätt så de sat väldigt högt ine ens så som i inlägg #1. För när jag titta såg de ut som att de inte gick ner över ballarna. och de är just där de ska skydda

3# Kollade idag och de skyddar ballarna, men ska ändå lämna tillbaka de.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#2 sömmen frammåt och kardborreknäppet utåt =) skulle jag tro iaf
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Något som är viktigt är att bootsen inte är för stora så att de går ner i marken. Det är jättelätt att de får skavsår då.
Min går visserligen med hela boots (som jag tycker sitter kvar bättre) och de är rejält avklippta på längden då hon behöver vara lätt fram till travet, men samtidigt behöver bootsen som skydd om hon inte skulle hinna undan med frambenen. Då är hon uppe och trampar sönder ballarna. Spec eftersom hon går med tåbrodd när hon startar….
Kanske inte den bästa bilden men det syns en del…

Huvudsaken med bootsen är ju att dom skyddar ballarna :)
// Cathie @ www.cathie.se
oj skulle skriva precis över marken i #5 =P blev lite fel
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3