Wilda tappar fölpälsen! :)
Ja, nu (mitt i vintern när det är såhär kallt, brr!) tappar Wilda fölpälsen och under det mörkt gråa bäbishåret som är påväg av så kan man se tydliga inslag av vitt och ljust grått. Vad söt hon är. :)
Bifogar ett par bilder där ni ser hur fläckig hon ser ut… På bringan och ner under magen är hon helt ljusgrå nu den lilla sötisen!
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Ännu en då hon är i luften i något konstigt sorts bus-hopp, men ni ser hur ljus hon är på vissa ställen!
Haha, asgarvar varje gång jag ser den här bilden! Men ni ser ju trots att hur vit hon är på bringan.
Hon älskar pudersnö och nu när det är flera decimeter tjock purdersnö i hagarna kör hon ner mulen i den och "plogar" en bit framåt innan hon tar upp huvudet och börjar flema - gärna samtidigt som hon springer - som på denna bild. :) Mitt söto!
Och en sista som jag inte kunde motstå att lägga upp. DET är vad jag kallar snöig mule! ^^

Naaw, så söt hon är :D
Fina bilder :D :P (Y)

Jätte, jättefina bilder!!! =D

vilka bilder! riktigt snygga. vet dock inte varför hon byter päls nu men jag tror ju inte att hon kommer frysa för den ljusare pälsen såg ju tjock ut.

Det är sååå roligt att se kort på vackra Vilda (som ju verkligen lever upp till sitt namn; tror aldrig jag sett ngt kort där hon står still)! Du är en duktig fotograf!
det e skrämmande hur duktig du är på att ta kort ! WOOOW
/Elin
Så söt! Och grymt snygga kort!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Tack så mycket hörni. :)
Haha och idag som jag inte ens ansträngde mig för fina bilder och hade inte ens kameran inställd på att fotografera rörelse. Ibland blir det br ändå. Och söt, det är hon! *ler*

Ja, en riktigt busigt föl har du. Men konstigt att den byter päls redan.
Så söt hon är =) fina bilder :D
#7 Jaså, du hade inte sett en enda bild då hon står still säger du.. ;) Hm, fick leta i arkivet ett bra tag innan jag lyckades hitta en där hon faktiskt gör det!
MVH Anna Attlid
Vissa tar ju kort när de står still. hinner knappt innan du är i farten och " skrämmer " och busar upp dem

Söt hon är :D
Måste bara bland de mest fotograferade unghästar/föl som finns :p ;)
#15 Hihi ja, det tror jag med :) Top 10 helt klart!
nån kommentar på mitt inlägg ?
#14 Jag tar många kort när de står still, men det är väl alltid roligare att ha bilder när de rör på sig också. Och om du tycker jag gör fel som busar upp hästarna för att få bra bilder så behöver du ju inte följa med till stallet mer eftersom allt jag gör tydligen är fel. Jag gör ju ingenting för att skrämma dom som du påstår. Du vet mycket väl att Wilda börjar stegra och busa såfort man hoppar till lite utanför staketet.
När jag är där utan dig så behöver jag inte ens busa upp dom ibland utan hon ÄR busig, vare sig du vill det eller inte.
Och den här tråden var till för att jag skulle visa att hon tappar fölpälsen, inte för att du ska kritisera mitt sätt att busa upp henne när jag fotograferar.
Jag menar ju naturligtvis inte att vara elak mot dig för jag älskar dig, men jag har en dålig dag idag och hoppas du kan acceptera det.

#13 Se där! Hon kan ju! *ler*
#19: Haha :) Jodå, det är när man kommer och hälsar som hon blir busig. Om man smyger sig på dom lite så har man tur ibland. *ler*
Ja, det kan jag och jag förstår. Men jag vet inte vad du kallar det när du viftar med en halsduk när hon tidigare råkat blivit skrämd av en och när hon fortfarande är rädd för dom. Ville bara säga det och inte mena något illa. Hoppas du fattar.
#21 Hon blev skrämd av en presenning när vi var ute och gick med henne en gång ja, men jag kan inte påstå att hon är rädd längre. Du vet i stallet brukar jag låta henne vänja sig vid fladdrande handdukar genom att gnida dom över henne, fladdra med den borta vid mamma Windy så att hon ska förstå att det inte är farligt och hon har inte varit rädd sedan dess. Och dessutom när jag fladdrar lite med halsduken så stegrar hon lite sen kommer hon tillbaka och är nyfiken så jag tror knappast att hon är speciellt rädd längre.
Men nog om det nu :)

fint :)

Jättefina bilder! du är mäktig med en kamera i handen! ;D haha. Så söt man kan vara då ! :D

Men det är väl bara bra att fortsätta med det som hästen är rädd för. Bara för att vänja den till sist. Det är ju så man gör tex om hästen är rädd för presenningar. Då går man ju förbi dom först sedan ska dom t o m kunna gå på dom. Då har rädslan försvunnit.
#25 Så tänker jag också. Och hon är lixom inte rädd så att när man viftar med den att hon springer för livet utan hon stegrar och springer lite och kommer sedan tillbaka med spetsade öron för att få busa mer.