EFTERLYSNING: Dvärgpinscher bortsprungen
Festus är en svart/röd kastrerad dvärgpinscherhane på 4 år, som försvann under dagen från sitt hem i Delsbo, där han bott under sommaren.
Festus chipmärkning har halkat ner och sitter högt upp på hans högra (tror det var det) framben. Det är lätt att känna och även se det.
20 personer har varit ute och sökt, även med spårhund. Han har skymtats några få gånger, men har inte kunnat fångas. Efter 2 ½ timmes spårande tappade dom dock spåret.
Festus är ganska tillbakadragande mot främmande och lite småskygg. Om någon skulle se eller till och med lyckas få tag i honom, ring Veronica (matte) på 0709984443
(har bott hemma hos mig och min familj hela livet i stort sett, men har nu flyttat till sin riktiga matte)
Är det i Delsbo han är bortsprungen med? jag bor i Delsbo, jag kan hålla ögonen uppe!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Han har blivit sedd under morgonen av en kompis till ägaren som var på väg till jobbet. Provade att ropa, men Festus sprang bara in i skogen igen. När ägaren kom dit och ropade & letade, så kom han inte heller…
#3 kan du PMa mig området han har försvunnit så kan jag gå dit med hunden i kväll och se om vi kan se honom. Skal ta med köttmums och extra halsband
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#4 Har PMat
putt
usch, håller tummarna att han kommer tillbaka snart =D
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Kl 16 blev han sedd vid Näcksjö(?), och vi tror att han kanske kan befinna sig runt Enånger. Verkar som han är på väg söderut, vilket isånnafall borde betyda att han försöker hitta hem till oss igen, där han egentligen vill vara. Problemet är att vi bor i Bålsta, 26 mil därifrån…
Min mamma och storebror åkte upp under dagen för att leta och är ute och letar för fullt just nu. De har dock inte sett honom.
putt
Det var inte Festus som sågs vid Näcksjö, utan en tax.
Senaste infon är att han har blivit sedd 5 km söder om Svedja.
Troligtvis springar han omkring där, vilket betyder att han inte har tagit sig så väldigt långt bort än. Kanske försöker hitta tillbaka till Bobygden, Delsbo, igen. Bra nyhet, för där är inte mycket till vägar.
vad kommer hända med honom när han hittas? Kommer han bo hos er eller hos sin ägare?
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
#11 Jag vet inte vad som har blivit sagt, om det ens har pratats om det än. Men jag hoppas innerligt att han får bo hos oss.
Usch.. Hoppas han kommer hem snart eller att någon fångar han! Minns när Bruno försvann. Dock så hittades han efter 3dagar..
två hundar på jobbet rymde en natt, den ena hitta de efter 3 veckor eller om det var två veckor. den andra är fortfarande borta =((
#15 Hoppas den hittar hem snart! Aldrig roligt med bortsprungna hundar..
Våra två hundar har oxå stuckit iväg.. Sprang 3 mil tror jag det var, innan någon fångade dom. Var verkligen glad att dom höll ihop!
förstår de, men de försvann lördagen v6, så det känns lite otroligt om hon kommer tillbaka…
Festus är hemma igen :'D
Vad underbart =DD

Grattis!! Mådde han bra och var hel?
#20 Med tanke på det han varit igenom måste jag nog säga att han mår rätt bra. Smal och tanig, skavsår på trampdynorna på framtassarna och tusen bett från myggor och myror. Hade svårt att gå igår, haltade kraftigt.
Idag är han bättre, haltar bara lite, har lättare för att gå på olika underlag, hoppar upp och ner från soffan själv. Sover väääldigt mycket. Sov hela vägen hem och ligger på soffan och sover nu. Helt och hållet utmattad. Men när han är vaken så skymtar man den glada, vanliga Festus