Mina hästar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
detta är från mitt köksfönster just när det slutat regna
Du har bara prickiga hästar?
Fuskigt, vill också ha en prickig häst! :)
Roligt de verkar ha iaf, släpper på spänningarna efter regnet antar jag. :)
Haha vad härligt!
De är ju så vackra också, dina hästar…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#1 Kahlúa är inte tigrerad men kommer bli stickelhårig med tiden tror jag, dom gör ofta så lär det slutar regnar 
#2 tack
Haha det ser ju verkligen ut som en inävad koreografi också. Häftiga pållar du har!

Ser harligt ut! Du gillar tigrerade hastar va!?
Valdigt gulliga.
Vilken koreografi, höll på att skratta ihjäl mig :)
Haha sötnötar 
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

#5 färgen är faktiskt en slump, jag började med ett fuxsto som jag hittare hingst till, en vit homosygot tiger som hade allt rätt byggnad och storlek vilket jag inte hittade någon New Forets som var, som jag betäckte mitt fux sto med och fick Ametist, när jag visade Ametist på knabstrupper riks så blev jag förälskad i knabstrupper sto, Rogstaby Kiara, som blev BIS (Ametist blev BIS.föl) inte för färgen utan temperamentet och steget.
När jag ett år senare fick möjlighet att köpa henne så gjorde jag det och sen betäckte jag henne med en svart hingst och fick Karisma även hon tiger, sen betäckte jag med en brun häst och fick Kahlúa som blev mörkt brun.
Men det är inte färgen jag har valt mina hästar efter det är vinklar och temperament
jag har i alla fall en unikt brun häst i hagen 

#9 regnar det i morgon kanske jag klipper ihop det 

Alltid härligt att springa av sig ^^
ametist är lika fin som vanligt! :) (dom andra med såklart!)
och karisma har blivit så stoor! :)
#10 Oki doki 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 jag har gjort en med bilder från en snöig vinter dag nu, jag kommer inte ge dom mat inne i vindskyddet i vinter eftersom dom blev stående för mycket inne då.
Nästa sommar kommer jag ha tre hagar till så jag får återkomma med mer, nu blir det lite vinter Det bilder från januari 2010 vad jag än skrivit.
#14 Jätte fin video och tack för att du klippte ihop en video så att du kunde visa 
Aha, det är så du menar med fri tillgång till hö. Funderade på hur du hade, vet att en som hade fritillgång bara lagt upp en jätteblaffa med hö i hagen. Och så fick jag se det fina vindskyddet 
Så nu kommer jag med ytterligare frågor-
1) Är det du som byggt det?
2) Om ja, var det svårt, tog det lång tid.
3) Är det annat material förutom plåt och "trä" som håller upp det?
4) var det dyrt? minns du vad det kostae?

Härliga hästar, de vet hur de ska få upp värmen igen ;)
haha vad sött =D
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

#15 dom kommer få hö på samma sätt men ute näste vinter, men fritt dom får äta så mycket hö dom vill.
- Jag ha byggt väderskyddet med hjälp av kompisar och stommen är ett båttält klätt med plåt sen har jag lagt trä för att dom inte ska kunna sparka och skada sig mot plåten.
- det gick på 2-3 helger har jag för mig
- vi har gjutit fast båtställningen och botten som är en ½ meter är fylld med torv som ett stampat jordgolv.
- jag byggde det 1989och då gick det på 5000 kr men plåt har blivit billigare så jag tror priset i dag inte blir mycket mer
#16 dom älskar att springa : )
#17 vist är dom söta
#18 Okej
Jaha, trodde det gick på 20.000:- x)
Nej men känns som om kommer bli svårt att bygga ett väderskydd
Jag är inte så händig för den delen heller ..

#19 det var ett tag sen och man kan samla händiga vänner som jobbar med än och sen bjuder man på mat som tack på kvällen 
Vårt väderskydd skulle vara en hölada och var det några år, men nu är ju allt hö i vit plast så den fick bli omskolad och budgeten var väldigt snäv när vi byggde så jag letade billigt överallt, typ blocket (som inte fanns då för då fanns knappt internett)
fina bilder
Mvh/Ellen<3