A/B-ponny
Någon som vet om det finns en a eller b ponny som
lånas ut under sommaren?
/Linnea

Tack, ska mejla de..

Vem ska ha den?

Lillesyrran, hon vill börja rida, men inte på ridskola. Så det borde väl vara lagom att börja på en lite mindre häst. Hon är rätt liten för sin ålder..
hur länge har hon ridit?
jag vet en shettis som lånas ut och ev säljes. Han är inte mycket riden , men väldigt glad och snäll liten häst som o har glimten i ögat.

Hon har inte ridit länge. Hon har skrittat mitt sto några ggr, men tycker att hon är för stor (164) sedan red hon Maraboy (sungria här på ridsport) hennes häst en eller två ggr, då red hon själv, följde med mig ut när jag red en annan häst. Hon är verkligen inte rädd av sig. Och hon vill gärna börja rida.
hur gammal är hon? var bor ni?

hon är 12 år, runt 140 lång. Vi bor i Sthlm.
ok, den här pållen har ju inte blivit riden så mycket, men det bästa vore nog ett russ el nåt till henne?

jo, jag har tänkt på det. Håller alltid ögonen öppna på alla annonssidor. Men vi har inte råd att köpa någon, och jag vet ej om vi har plats till någon under vintern, eller plats finns iofs.
Så om vi skulle testa under sommaren, från de släpps på bete tills de går in, och se hur allt funkar så finns det ju möjlighet att antingen ta en ponny på foder eller blir medryttare eller liknande.

Tycker nog också att ett russ skulle passa eller korsningsponny. B eller C.