isolerat stall?
har ju planer på att fixa stallet i sommar. funderade på om jag ska isolera väggarna. stallet var ju jättekallt nu i vinter när det var som kallast.
hade tänkt den tunnaste isoleringen, det ska bara hålla blåsten borta. har ju öppet i taket på en del av stallet, vilket gör att det blir bra luft där inne. samt att det är öppet där taket/väggen möts på några ställen. luften lär inte bli sämre, men det är kylan jag vill åt.
vad tror ni? har ni erfarenheter, råd, tips?
har ni isolerat stall?

Ridskolan är isolerad, men den är så gamalt bygge och har dålig ventilation, litet stall och mååånga hästar, så det funkar väldigt dåligt, på vintern så är det bara en massa ånga när man låser upp på morgonen :S
Jag vet ett stall som har isolering och golvvärme till hästarna :p Är bara två hästar och det fungerar utmärkt för dem, alltid varmt och gott ;)

Klart du kan isolera väggarna. Finns det bara några ventiler som det kommer frisk luft ifrån så….eller som du skriver från taket.

Här är nästan alla stall isolerade, iaf dom som är nyare eller upprustade men då med god ventilation, ja ska inte säga alla men dom flesta.
Golvärme till hästar lät skumt, vet du hur det fungerar? Blir det inte en väldig lukt eftersom värme stiger?

Mitt stall är en gammal ladugård med tjocka sten väggar & god ventilation. Jag tycker att det är bra med ett isolerat stall att det inte är dragit & "blåser" in… Men jag jag gillar inte varm stall för då tycker jag att temperatur skilnaden blir för stor när man sätter ut dem & det är vinter & kallt. Men det är ju upp till var & en iallafall..

golvvärme låter ju praktiskt, men dyrt… måste ju vara ordenligt isolerat under till eftersom man eldar för kråkorna annars.

Det var lite skumt med golvvärme i stall… ;)
Vet inte exakt hur det fungerade ärligt talat, utan var bara på besök och häst & stallägaren pratade glatt på om hur flott det var. Jag tänkte också att det skulle bli dålig lukt, men tydligen skulle det inte bli det enligt hästägarn. Skulle tro att de bara hade på värmen under vintern och begränsat och bra ventilation upptill och att de alltid var mkt noga med att hålla rent… Men vet inte riktigt.

men det är ju klart, värmen torkar ju upp kisset…

men hästar ska ju inte stå varmt…..*vill ha in en smilegubbe med ? över huvudet*

Varmt blir det ju av bädden om man har någon tex.