Första gången själv!
vad kul :)
¨Då får du berätta sen hur det gick ;)

Rider man vilse så släpp tyglarna så brukar hästen gå hem själv. Gjorde min på vägar ingen av oss hade varit innan. ;)
Vad roligt 
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
härligt =D
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
#6 Hästar har en förmåga att alltid hitta hem. Min mormors systers barn hade en shettis som liten och han gjorde alltid så, red rätt ut i skogen släppte tyglarna och hittade hem :p

#6 nummer #7 förklarade det bra. Precis som hon säger hittar hästar hem, dem känner på lukten var dem gått (tror jag) och tar ofta samma väg tillbaka eller så hittar dem ändå, iaf min=)

#3 det vill säga om man inte har en väldigt nyfiken/virrig häst ;) Min connemara går inte hem, hon tar en egen runda…

#9 Har också connemara=P hon älskar också att tå egna rundor och hitta nya vägar, hon brukar gå en omväg hem, men hem kommer vi=P
#9 & #10 Då vågar jag inte prova med min Connemara :P
Hahaha! jag har en connemara (korsning iaf ;) ) som ALLTID vill svänga in på små stigar eller bara rakt in i skogen.
Kul att rida första gången! Minns känslan!

Vet inte om Leo hittar hem , eftersom vi red på banan! får väl prova det nångång jag med! ;P
Det gick riktigt bra att rida, tränade att ställa honom som förra gången. Det gick mycket bättre och kändes lättare! Fast red kanske nån halvtimme bara, tänkte att jag skulle sluta när det gick som bäst, sen är han ganska ung! Fyllde 6 år i våras :)Så jag är riktigt nöjd med vårat första ridpass ensama!
Det är en underbar häst!

#10 Det är som om hon ska "kolla läget" för när hon tittat klart, vilket kan ta ett tag, då vänder hon.

#14 Att titta klart kan ta några km=) Min älskar nya vägar och smiter själv in på dem och man kan ju inte undersöka dem i skritt, nej då! Slängtrav och galopp ska det vara , är där något i vägen så hoppar hon eller går åt sidan för fram ska hon! Hon är som en bulldozer i skogen=P

#15 hahaha, jag känner igen mig mer än väl ;)

#16 Det måste vara connemara betende;) Och hon ska tävla mot allt! Moppar, bilar m.m. hon går om fullblod och araber trots sin körbyggda kropp som inte är avlad för löp;)
Jag har hört att hästar som känner sig trygga i sitt hem alltid hittar hem!
Rider man nya vägar så har dom en förmåga att hitta hem - till den trygga platsen!
Fräcka hästar vi har, inte sant! ;)