Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 2446 ggr
RubHel
0

Jag har hittat Astras barn & barnbarn!

Mitt i denna mardröm med en av hundarna på rymmen så har jag ändå lyckats hitta ett riktigt glädjebesked!

Har suttit mycket vid datorn nu sista dagen, det är i stort sett det enda jag kan göra eftersom jag befinner mig i Norge, 100 mil hemifrån. Sprider så mycket information jag kan om var Festus kan befinna sig.

Blir mycket klicka runt i ren frustration och rastlöshet. Hittade ett nummer som Astras gamla ägare hade skickat till mig, numret till ägaren till Astras dotter. Fick det för 3 år sedan, men var för feg för att ringa.

Slog upp telefonnumret i norska telefonkatalogen (hon bor i Norge) och hittade namnet, kollade upp henne på Facebook och skrev ett meddelande. Visste inte om hade kvar samma nummer eller inte.

Och visst var det rätt person!

Hon äger Astras dotter, ett mörkbrunt c-ponnysto vid namn Spira, som nu är sju år gammal.

Dessutom har Spira ett föl, Brown Beauty. Tror hon är tre år gammal nu. Fick en bild för tre år sedan när Beauty var nyfödd, så det borde betyda att hon är tre år.

Har inte hunnit skriva så mycket till varandra än, men har fått veta lite småsaker som sagt.

Så lite glädje här i mörkret! Skrattande

Lorita
0

Sådan är alltid roligt Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

RubHel
0

Har även fått höra lite andra versioner om hur Astras skador har uppstått.

Astras uppfödare har sagt till Spiras ägare att skadan på Astras bakben är när en varg attackerade henne. Och att det är en sadist som skurit av en bit av halsen när Astra stod på bete.

Båda sakerna ska ha hänt när Spira låg i magen.

Angående halsen har jag fått höra att det var när Astra blev betäckt. Att hingsten bet sig fast i mankammen, en riktig elak hingst.

Inte så mycket att spekulera i egentligen, skadorna (ärren) finns där (inget som plågar henne) och det är inget att göra åt nu. Men intresasnt ändå när man hör olika saker.

Lorita
0

#2 någon vet, någon spekulerar och huvudsaken för Astras nu är att hon mår bra och blir älskad.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

RubHel
0

#3 Självklart är det viktigast Glad 

Men som sagt, lite intressant att veta ändå vad som åstadkommit… det är ju rätt synliga skador.

ebengtssson
0

vad roligt =D

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se