Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2788 ggr
emma-enya
0

Grå sammets hjälm?????

Snälla alla! Jag är på jakt efter en grå sammets hjälm (dressyr). Jag har letat runt på olika hemsidor. Men det är jätte svårt att hitta. Finns det någon som har en en sådan hjälm och kommer ihåg vart ni har köpt denne, eller vet någon internetbutik som har?

Snälla snälla snälla, vill så gärna ha en sån :)

elli-kleo
0

Jag googlade och fick fram en hel del. dock så kostar alla runt 2.000 - 3.000 ganska dyra alltså. :/

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Cezanne
0

Jag köpte min på Stenbergs läder i Stockholm för några år sen.

emma-enya
0

Men det gör inget :) Vilken hemsida var det?

vart ligger stenbergs läder någonstans? I city? :)

elli-kleo
0

En Charles Owen Wellington Classic för 2.350 - 2.499 kr (beroende på storlek)

http://www.hastshopen.se/product.html/charles-owen-wellington-classic?category_id=134

emma-enya
0

Tack!

Har en sån svart, men har aldrig vetat att det finns flera färger än svart å marin :) tack för tipset.

Men de ser inte konstigt ut att tävla dressyr i en "hopp"hjälm??

elli-kleo
0

#5 Nja det beror väll på hur noga man är :P Jag hade utan tvekan kunnat tävla dressyr med "hopp hjälm" men alla är vi olika :P

emma-enya
0

Är inte så noga jag heller, tycker personligen att hopphjälmarna är betydligt snyggare, men hade tänkt satsa lite mer seriöst på dressyren, så tänkte kanske gå hela vägen ut, utseende mässigt med :) även fast de inte har någon större betydelse, men för skoj :)

Men det ser ju ljust ut för en grå Owen hjälm kan jag ju säga :D Tack än en gång för ett super tips :)