Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3818 ggr
LinaN
0

Bettlöst: Lindell

ok, nu har jag läst att det finns ett bettlöst träns kallat Lindell, men jag kan inte hitta någon bild på ett sådant.

Kan någon vänlig själ posta en bild elelr länka till en sida som säljer elelr uppvisar sådana lindell-BB's?

Jag vill se hur de skiljer sig från övriga BB's.

tack :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Rita-S
0

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[slo]
1

Jag ser ingen direkt skillnad i jämförelse med sidepull… Hur funkar det, vart hamnar trycket? :)

Rita-S
0

jag med tyckte det såg mycket ut som sidepull, men skulle tyckt om att kika på en och jämnföra i värkliga livet :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Snuttan2
0

Lindell och Sidepull är mkt lika, fungerar nästan exakt likadant. Lindell brukar man dock säga är aningen snällare.

LinaN
0

Snuttan2, är det på grund av att det är en läderrem över näsan istället för en repstump?

Snuttan2
0

Sidepull finns ju med både läder och rep så det är det nog inte för :p

Utan det är pga hur själva konstruktionen ser ut, hur det sitter ihop.

LinaN
0

okie, det att lindellet sitter under ganashen o inte som en vanlig käkrem då kanske?

störigt att dom har två saker som är så lika som heter helt olika utna någon direkt anlednign til lvarför….. :P

Snuttan2
0

Jag har suttit och försökt att slå upp det för att inte skriva ut vad som bara varit/är min uppfattning utav skillnaden, och det ser ut som att de flesta tror att det är detsamma… Hmm..

Själv skulle jag säga att skillnaden är att lindellen sitter fast och att sidepullen så tar man mer direkt i nos-delen och att den kan röra sig ifrån sida till sida… Men jag känner mig nu rätt osäker på det… 

Vad jag skulle kalla Lindell 

Vad jag skulle kalla Sidepull 

LinaN
0

Lindellet ser ju väldigt ut som ett cooks BB…. bara att det fäster i käkremmen istället…..

gudars vad dom kan krångla til ldet bara för att tjäna pengar på varianter!

Snuttan2
0

Men Cooks är ju ett märke/tillverkare eller vad man ska säga, så andra får ju inte kalla sina likadana för Cooks :P Kan vara därför?

LinaN
0

jadu, bra fråga……

Förvirrad blir man iaf :D