Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 616 ggr
Snuttan2
0

Vill rekommendera

Att om ni har möjlighet, köpa tidningen Horse&Rider, en engelsk hästtidning (finns på pressbyrån bla) där Sylvia Loch skriver artiklar till varje nummer (eller har iallafal gjort ett tag nu :p), som är väldigt bra :)

Handlar om ridning med kroppen, hur man faktiskt rider med kroppen, hur man kan rätta till lite enkla problem, hur man kan träna upp sig själv ifrån marken och hur man kan träna på att hitta rätt rörelser ifrån marken.

Är mkt tydliga illustrationer även och lättläst :)

emsems
0

tycker inte om sådana artiklar… och inte heller om hur man ska träna och äta… får så dåligt samvete hahah!

Mangis
0

Då passar jag på att slå ett slag för boken "Hästar är ryttare" som finns hos SISU. Där finns 77 övningar (inkl. stretch) som förbättrar balans, koordination och bålstabilitet mha balansboll, balansplatta, skivstång, gummiband och "bara" kroppen. Kanonbra!

Snuttan2
0

Mangis, jag kan inte hitta boken du pratar om, vet inte om jag söker på fel sida Generad Eller det blivit fel med namnet..?

Är inne på http://www.idrottsbokhandeln.se/ 

Finns en bok som heter Ryttare är idrottare, är ju rätt nära din titel  Oskyldig Det är inte den du menar?

Mangis
0

Joo Generad Får skylla på min tankedödande förkylning. *fnissar* Ska ner i källaren alldeles snart och försöka lära mig lite nya övningar. Men tar det såklart jättelugnt för att inte anstränga lilla hjärtat.

halludu
0

#2 va va d fö bok?? den verkar ju bra:) va ä ssiu elr va du skrev..finns den på internetr också elr i bokhandlen?

Snuttan2
0

Halludu, den säljs bara utav bokhandeln jag länkade till ovan.

halludu
0

ok lessen så int

PimTheGreat
0

står allt på engelsa i den tidningen då eller?

Eve
0

Tack för tipset :)..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Snuttan2
0

Det är engelsk tidning, så allt är på engelska ;)

Men är rätt lättläst och tydliga bilder till som visar övningarna.