Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 2165 ggr
MinnaA
0

Blistring av BoT!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min 1åring har gjort illa sig så jag lindade på ett zinkbandage, detta blev inte bra då hon började halta ännu mer så jag tog av det och satte på henne en BackonTrackpad. tog av det idag och då har det blistrat! någon som varit med om det nångång? vet att det finns en liten risk att huden blir blistrad av BoT men trodde absolut inte det skulle bli så illa. håret+huden lossnade och det började blöda. konstigt nog så var hon inte öm utan tyckte det var skönt när jag gnuggade. men vad gör jag nu? hon har ju kvar sin senskada men nu vill jag inte linda på något.

MiaMaria
0

Jag har aldrig hört att dom kan bli blistrade av BoT men de kan nog stämma.

Vad är det som har hänt då? Har du pratat med veterinär?

MinnaA
0

min veterinär har inte undersökt henne men jag har rådgjort med min veterinär när jag behandlat henne. hon krafsade hål på en basiblockhink så hinken fastnade runt benet. antagligen är gaffelbanden skadade men inget allvarligt för hon har igen speciell hälta.

MiaMaria
0

Ajaj, lät verkligen inte skönt! Stackars liten! Hur ser såret ut? Låter som om det skulle kunna vara ett styggt sår?! Dvs med ojämna kanter?

Snuttan2
0

Oj! Har aldrig hört talas om att man skulle få det!

Hade du BoT på ett sår? Förstod inte riktigt… För det kan jag förstå om det kan bli dåligt annars vet jag inte varför det skulle kunna bli så, om det är ett ytligt sår alltså… Och fick hon blister över hela benet där det hade legat?

LinaN
0

bild?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Peppe
0

vadå blistra? tappade hon alltså all päls och hud? blää. stackarn!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MinnaA
0

det blev aldrig något sår av hinken men hon svällde rejält och markerade i trav. nu är hon ohalt men fortfarand lite svullen mellan gaffelbanden och skenan, så lite sår efter blistringen då nu :S jag ska ringa till min veterinär och kolla vad jag ska göra men jag tror han kommer säga att jag inte ska göra något utan bara låta det vara, hon är ju trots allt ohalt. har inget foto och nu är det så mörkt, åker bort 6 imorrn bitti men kan fota när jag kommer hem på söndag. det ser inte speciellt trevligt ut kan jag säga. Ledsen

kom på att när jag tog av zinkbandaget så var det lite zinksalva kvar på benet, kanske var därför det blistrade nu när jag tänker efter.