svullen, vad göra?
Om en häst är svullen i ett ben vad tycker ni man ska göra då? linda benet eller låta det vara?
vad för linda hade ni använt och vf hade ni lindat?
Jag är bara nyfiken nu=)

Vid en hård svullnad hade jag lagt liniment, typ blue-lotion el. provat att linda m BoT
Vid en mer gallig svullnad hade jag lindat
Det beror på vad det är för svullnad,om det är något man inte vet vart det kommit ifrån,så är det alltid bra att ringa veterinären.
ooups, fel tråd. =)

Jag håller aldrig på och gör förband på mina hästar. OM inte en veterinär har sagt det förstås. Och då är det ju oftast pga sår i benet inte svullnad.
hm… lite olika…jag började med att efter varje hårt pass så lade jag bluelotion och lindade med mias fleecepad och sedan fleecelinda på det. men nu börjar jag ge upp det, tycker inte benen blir bättre av att bli lindade… men det beror nog på hur hönsmamma jag är för dagen!

Beror helt på vad det kommer ifrån. I första hand kollar jag om jag kan hitta vad det beror på. Är det lite svullet skulle jag ta en promenad och se om det lägger sig. Mkt svullet skulle jag ringa och rådfråga en veterinär. Men allt är helt beroende på vad det kommer ifrån, om det syns vad det kommer ifrån eller inte.