Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 2382 ggr
Chieko
0

Ni med egen häst

om ni letar medryttare, hur söker ni då?

vad skulle ni vilja att det stod i en annons från en som söker medryttarhäst? (t.ex. vikt, längd, vana?)

Är bild ett plus, och ska då bilden visa ansiktet, eller ett ridpass?

Jag letar för fullt efter en häst att rida och sätter upp annonser lite här och var, men vill att den ska vara optimal!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Lorita
0

om bilden är bra är en bild när man rider bra att visa.

Annars så är nog mer beskrivning och text viktig man vill ju att medryttaren ska ha rätt tänk kring häst och ridning så man kan vara lugn

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Zabbio
0

Jag satte ut annons på hästen och kollade vilka som svarade :)

Men i det fallet var det viktigaste att personen hade rätt sorts respekt mot hästen och tyckte om uteritter eftersom det är hästens och vårt största intresse. Han är en väldigt bra nybörjarhäst så vi behövde inte rutinerad ryttare, bara någon som ville motionera honom och hålla honom i kondition. Och som, som sagt hade ett vettigt tänk och inte riskerade att göra honom hård i munnen eller så.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

ThunderClap
0

När jag letade medryttare så anonserade jag och läste anonser på nätet (främst hästnet, bukefalos och blocket).

Jag tittade främst på var personen bor (ska vara lätt att ta sig ut till stallet annars kommer den tröttna), hur gamal personen är, hur långt/vikt (jag hade nätt liten ej så viktbärande häst), vana och attityd/inställning/förväntningar.

En bild är bara ett plus om det är rätt bild, annars är det bara ivägen och större risk det ger dåligt intryck. Jag ser hellre att man hoppar över bild som är dålig/felvisande och jag bryr mig inte om hur personen ser ut, utan det är ridbild som gäller isåfall. Bilden ska ju säga något om vad man tycker ser bra ut med häst, antinge en stämningsbild eller ridbild.

WornOut
0

Om jag kollade medryttare till min häst skulle jag vilja veta:

Först och främst vad du har för tankesätt i både ridningen och hanteringen. Hur länge du har ridit och vad för typ av hästar. Och skulle hellre se en film där du rider än bilder. Bilder säger inte sååå mycket :P

Chieko
0

Tack för er hjälp!

/Karin

SuperLivis
0

Jag har ingen egen häst, men saker JAG skulle letat efter är vikt, längd, ridvana, hur länge man ridit/vilken klubb ex, och kanske en film där man rider ? :)

teamedward
0
  • Bild där personen ifråga rider (eller ännu hellre en film)

• Längd

• Vikt

• Ålder

• Rid- och stallvana (antal år, om man bara ridit på ridskola eller haft medryttarhäst innan etc.)

• Tankesätt i ridning och hantering

• Vilken klubb man ridit på innan

• Attityd, inställning, förväntningar

• Eventuella tränare man tränat för (denna fråga skulle dock antagligen ställas vid senare tillfälle)

• Om man har kunniga personer runt sig som man kan ta hjälp av

Em--ma
0
  • bild/film på personen som rider
  • vikt
  • längd
  • ålder
  • hur länge man ridit
  • vad man vill göra (alltså rida dressyr, eller hoppa lr bara rida i skogen)
  • om man vill tävla

Hmm ja typ det :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Chieko
0

Tack!

/Karin