Tjockatäcken hjälp...
Hej jag letar efter tjocka vinter täcken, minst 500 grams hälst ett 700grams täcke. gärna med halvhals och så att man kan ta på en hel hals.. eller ett termo täcke som e tjockt men som sitter bra..
Det går ju inte att hitta sånt.. Bara fjuttiga 200grams eller 300-400grams täcken.. Granda måste ha ett tjockt täcke till vintren.. e läss på att ha dubbla då hon får skav av allt, värst e manken..

hur kallt har ni på vintern egentligen?? 700grams??

Det tjockast täckena jag känner till är Rambo Supreme (utetäcke) på 420 g och Domani (stalltäcke) på 600 g.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Oj vad kallt det borde vara hos er på vintern!..
Har du testat med "halstäcke på? för det kan hjälpa väldigt mycket om det är kallt och om man måste ha dubbla täcken,
men här är iallafall en länk till en hästaffär som har skrivit en annons om ett 500g vinter täcke!, varmare än så tror jag egentligen inte att din häst behöver, eftersom det även ingår halvhals på detta täcket.
LÄNKEN:
.. Jag såg att annonsen är gammal, men du kan ju ringa till affären o fråga om dom har något 500g täcke kvar 
hej ja vi har det inte så jätte kallt. hadde visseligen mellan 12-20 minus i vintras vilket e extremt kallt för skåne.. men hon blir så öm i ryggen om hon har för tunnt täcke på henne och stel i halsen. hadde ca 550gram på henne i vintras, och hon ömmade då det var som kallast.. då kan man bara borsta henne i ca 3 dagar.. och ivinter kommer jag antagligen raka av pälsen i täckes modellen, då jag inte vill att hon ska svettas när vi rider. hon har lång men tunn päls, så den fyllen ändå nästan ingen funkton.. och jag vill hälst inte behöva ha dubbla täcken då hon får så lätt skav på manken.. bogskydd skaver med…
jo ska finnas med 750grams fyllning som mässt, för det har en kompis till mig, fast dom kommer inte ihåg vart dom köpte det då det var längesedan..

#4 Står där inte vilket märke det är på din kompis täcke?
#4 jag skulle satsa på ett tjockare inne täcke.
För i boxen står dom still och blodet kan inte cirkulera lika bra som när dom är ute och kan rör sig 
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#6 dom står med samma täcke på sig inne som ute.. jag hinner inte åka dit 2 gånger om dagen och byta.. så jag vill hälst bara ha ett… men ska titta på ett innertäcke som hööks har det är 500grams till ett vettigt pris. e ju nöjd med deras täcken hitids..
min polla får skav av nästan allt.. grimmor är ett helsike, då dom moste ha det på sig i hagen. hon får skav av till och med dom mjukaste grimmor, sånna som e med flece.. fårludd e ingen ide då dem snurrar och att hon på något vis får av sig sånna grimmor… läder grimma e ännu värre..