Stärka upp galoppen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en travare som nu är igångsatt ordentligen sn två olika skador under sommaren 08 (drog av långa tåsträckarsenan bak) och vintern 08 (lös benbit) sen lite andra problem men som sagt nu under ett halv år har han varit igång ordentligt.
Men efter skadorna så tappade han så klart massa muskler och nu har han satt mer muskler och fått en bättre trav. Problemet är att han har "tappat bort" galoppen så jag undrar om ni har något super bra tips som man inte tror ska funka.
Jag är noga med att variera i ridningen, klättra, ut och skritta, dressyr men hoppningen får vi problem eftersom han får lite problem men galoppen men vi hoppar och kör även ett pass markarbete/vecka :)
OBS filmen är från i vintras som ni kan se men där ser ni lite hur hans galopp är, finns fler filmer så kolla runt så ser ni nog lite filmer :)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

Putt.

Av filmen jag såg tycker jag det såg ganska stressigt ut med slängtrav om jag såg rätt.
Försök vara mer avslappnad och galoppera på volter mycket och börja inte hoppa innan du känner att galoppen går bra.
Känns lite stressigt.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Ser ut som om han går bakom hand i traven i början. Hoppningen hade jag struntat i tills galoppen går bra, de saker du gör för att stärka galoppen verkar bra, tömkörning är också bra.

Ser ut som om han går bakom hand i traven i början. Hoppningen hade jag struntat i tills galoppen går bra, de saker du gör för att stärka galoppen verkar bra, tömkörning är också bra.
Om du känner att du vill hoppa lita ska du travhoppa lågt. inget galopphopp med den där "galoppen" ;)
ser stressigt ut.
tips på träning
Skritta ut en sväng och (om du har ridbana) arbeta i lugn trav över bommar.
Klättra på uteritterna
Trava alltid lugnt i lätt sits (tills det går bättre).
Träna galoppfattningar när skritten och traven är bra.
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
ska försöka att fixa en nyare film känner jag ;D
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Filmade idag när de höll på i hagen :)
Håjt är den ena bruna med, vit på vänster bak, ljusgrimma och dåligt med ryggmuskler. inte någon jätte bra film man bättre en dan andra tycker jag

#7 Måste säga att videon var för dålig för att kunn bedömma. Dessutom är det skillnad när hästen har en ryttare på ryggen. Be ngn filma när du rider, och se till att kameran är stilla. Rid då både på börja opch raka spår i båda galopperna.
jag vet, men det var iaf en film! Där ser man iaf liiite hur han galopperar utan ryttaren!

jag tycker att det går alldeles för fort. tränar du för någon? tror det hade varit till stor hjälp, det krävs inte många gånger innan det ger resultat.
ska på kursliknade grej nu i augusti innan skolan börjar på 3 dagar med båda hästarna för min tränare :)