står o trampar??
hej.
varför står min häst och trampar på samma ställe och ska ha grejer under magen?står det en hink mitt i hagen så placerar hon hinken under sig.samma på sommarn så ställer hon sig över nån buske så den hamnar under magen??det är inte ofta det händer men var tvungen att fråga.
mvh anna

Hmm alla hästar är ju olika men själv har jag ett sto som kissar på sitt hö innan hon äter..Mindre trevligt.
MVH Linda
säkert något din häst fått för sig sedan unga dagar. Dess mamma eller hag-granne eller något har säkert gjort så, å så blir det ett beteende. typ som att unghästar kan börja krubbita om en äldre häst gör det.
ja det ser ju lite roligt ut när dom börjar att greja med olika saker.

Lustigt verkligen en fix idé.
Linda! Är det soya som gör så eller? Äter hon upp det sedan då?

japp

Vad äckligt. 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det minns jag inte att hon gjorde här hemma. Ska fråga Elin om hon gjorde det när hon kommer hem från skolan.

Det såg jag att hon gjorde hos mig med! Brukade fråga henne om hon var "kinky" eller något men jag fick aldrig något egentligt svar 
Jag trodde att det var något hon saknade och försökte räkna ut en bättre foderstat med mineraler, salt och vitaminer men hon gjorde det ändå till och från.
Carisma bajsar i sin vattenhink ibland
Jag tycker det är så sött när hästarna får en fix ide. Förutom #1 o#9 då
.
Mina hittar aldrig på nåt roligt, fast ibland så blöter min isis havran i vattenkoppen förrän hon äter det. Brukar vara roligt att se när hon sedan försöker fiska upp varenda korn som hamnat på bottnet!

Nej, Elin kom inte ihåg om hon gjorde det här. Men gjorde hon det hos stenis så måste hon väl ha gjort det här också antar jag. Lustigt! Men det är väl för att ingen annan skulle vilja äta av det antar jag. Liksom lägga revir.
min ena bajsar också i vattenhinken ibland,jätte äckligt

Ja, det gör min också ibland och i matskålen. Men det är ju mindre konstigt. Dom tänker inte på vart dom sätter arslet. Men att kissa i sitt hö innan man äter är mer konstigt. 
#2 måste bara påpeka att det inte finns några utredningar som stödjer att krubbitning o andra ovanor hos hästar skulle kunna smitta - det är däremot bevisat att om flera hästar i ett stall får likande betendestörningar så beror det på rutinerna i stallet-det kan vara stressigt/lite utevistelse el. dyl.

haha! min bajsar ofta i fönstret =)

-Hon är ju så ranghög och tror att det ligger lite i det.
-Ja visst e hon lite kinky..
# 14: unghästar tar efter beteende från äldre hästar i dess närhet. det är mycket vanligt att unghästar börjar krubbita om en äldra häst som tex står bedvid den i stallet gör det.

#14# Tror inte heller att dom tar över detta. Har haft flera unghästar som har stått bredvid min Gobban. Han vävde när han kom in något år. Sedan slutade han. Kan väva i gången när han är lite orolig. Men när han kom så vävde han överallt t o m i hagen.
Har hört att dom trodde förr att unghästar tog över detta. Men det är som du säger rutinerna som inte är bra. Det kan vara så att det är mycket spring och så i stallet. Eller brist på annat. För trist helt enkelt. Kanske står inne för mycket. osv…
Precis, det är väldigt ovanligt att betenden 'smittar', och det är som du Gejsa säger att man trodde det förr när man inte visste bättre.
hm, ok då tar jag tillbaka det.. har aldrig hört att det inte stämmer "längre". men det var ju skönt att veta att det inte smittar!
japp:)