sysselsätta hästen !
globen har juh boxvila, har haft de sen den 9 feburari.. o han är lite rastlös.. får ju inte äns ta ut han ur boxen.. va till hööks o köpte en sån där boll som dom ska "leka" med.. :) han grejade me den när ja va där:) men finns de nått annat ja kan gröa eller köpa till han?.. vill att han ska ha roligt.. men så svårt att komma på nått.. mvh sandra
jag brukar slänga in granris om dom har boxvila. men jag sätter inte fast den, för då är det så enkelt tt slita loss, utan jag lägger bara in det, då får dom kämpa rätt mycket med att slita loss grenarna..
Man kan okcså hänga upp morötter trädda på snöre i taket, elelr en kålrot…. knäckebrödsrunnignar går okcså att hänga upp.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#1 smart:P men globen äter inte granris:D
#2 oke:P de ska ja gröra:P han älskar morötter :)
#3 Kan ju lägga in annat än granris, tex asp- och sälgsly/-grenar

jag har hört att man kan hänga upp en kvast i taket som dom kan bita och grejja med… Dock inte egna erfarenheter, men man kan ju alltid prova

Till Musse hängde jag upp en utanvänd rotviska. Knöt ett balsnöre hårt om den och sen i väggen. Den "borstade han tänderna" med, bet i o kliade halsen emot, helt perfekt!

man kan köpa fender (som skyddar båtar), det kan man hänga upp som leksak i taket.

tack för tipsen :) globen blir nog glad me lite saker o gröa:)
För att "sänka " priset lite så kan man göra det lätt för sig. Skaffa en plasch på en snygg häst. Han kan stå och flörta hela dagen ^^. När nu skojjade jag faktiskt bara, hoppas ni fattade det. Men som sagt, för att göra det billigt för sig så tar du balsnöre och en borste du INTE gillar/är rädd om. Eller som du inte använder. En vanligt ryktborste. Ingen piggborste. Ta vilken som helst ( ingen piggborste, hovkrats, ryktskrapa ;) ) utan en mjuk och fin borste. knyt fast borsten i snöret. ta snöret och knytfats. om ni har typ rn bjäkle i taket. Sätt annars en spik, gör en ögla längst ut på snöret häy up den och krök spiken och banka till den mot väggen. MOT inte I väggen MOT. den kan han svinga med och det gör inte så ont om man får den i skallen x).
mvh Linda thorsson