Gödselhantering - hjälp med undersökning
Hej! Jag är en miljövetarstudent (och hästtjej!) vid Lunds Universitet skriver min kandidatuppsats om torrötning, en metod för att framställa den förnybara energikällan biogas från till exempel hushållsavfall och gödsel (gödseln förbrukas inte, utan kan användas till gödning efter behandlingen). Även hästgödsel kan användas, och då Lundaområdet är hästtätt är detta väldigt intressant! Jag är intresserad av hur gödselhanteringen fungerar i olika stall, och vilket intresse/vilka åsikter och up pfattningar som finns om det här alternativet bland folk i hästvärlden, och jag skulle bli jättetacksam för svar på min korta enkät.
Länk:
http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dGljUl9aelpTOHFNVVNzS2g5WFRTdmc6MA
Otroligt tacksam för alla svar jag kan få från hästägare, folk som driver hästverksamhet eller andra som på något sätt har koppling till ett särskilt stall!
MVH Ellinor
jag har svarat :)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

Jag fastnade på frågan hur länge stallet står tomt, då jag har mina på lösdrift så är hästarna friska så ska stallet vara tomt.
klart!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Fix och färdigt
!
Carpe Diem….Fånga dagen

har oxå svarat. jätteviktig fråga tycker jag. posta gärna din uppsats här sedan så vi kan få läsa!
tack för hjälpen allihopa! kul att det väcker intresse.