Endast 2 medryttare
Är det lag att man endast får ha två medryttare?
(dock kanske endast är fel ord då jag tycker mer än två medryttare är mycket)
Eller är det bara något som finns i det stallet där min nuvarandra medryttarhäst står i?
Om det finns lag på det så varför är det så?
lovisa
Du får självklart ha precis hur många medryttare du vill. Tänk på hur ridskolehästar har det..
Men hur trevligt det är för hästen är väl en annan fråga.

Jag skulle kanske fråga mig varför man har häst om man har mer än 2 medryttare i veckan och dom ska ha säg 1-3 dagar var i veckan… då kanske man ska sälja istället..
#2: Kan finnas många orsaker. Om jag bröt benet och låg i gipsvagga ett halvår skulle jag med glädje ha 7 medryttare på min pålle om det var det som krävdes för att hon skulle få motion, träning och kärlek och jag skulle klara ekonomin.
#3 ja men då är det ju tillfälligt bara tills du blivit frisk ;)
Men då vill man ju hellre hitta kanske 2 medryttare som har 3-4 dagar/var .. Blir annars så rörigt för hästen med så olika ryttare :)
Men lag på hur många man får ha finns inte ;P
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#3 Om jag bröt benet hade jag skickat hästen på foder… slipper du ha hela ansvaret och du får en person som sköter hela arbetet och är huvudansvarig..

Jag skulle kunna tänka mig 4 stycken på mina B-ponnys då jag inte kan rida dom själv. Däremot jobbar jag dom från marken mycket.
#5: Tur för dig att du har en pålitlig fodervärd med rätt önskad fodervärdsperiod som står och väntar när du behöver den utan förvarning. Det har inte jag.
#0: Det finns ingen lag, som sagt, men stallägaren kan naturligtvis bestämma vilka regler som ska gälla i stallet. Det är kanske inte så konstigt om stallägaren inte vill ha massor av olika människor i stallet.

#7 Vad man inte har anskaffar man, inte svårare än så och rätt fodervärdsperiod det får man väll vara flexibel på. Du skulle knappast kunna rida eller hantera häst månader efter att ha legat i gipsvagga.. Ska man se glaset halv fullt eller halv tomt det avgör man själv men det är onödigt att göra livet så krångligt för sig med 7 olika medryttare…
Men nu var det inte det diskussionen handlade om.
Det finns ingen lag… och tyvärr finns det en kvinna i stallet som drar nytta av detta och har sina hästar 1 dag i veckan. Resten av dagarna är det olika medryttare.