Vill inte rida..:(
Vad ska jag göra håller på att tappa lusten med hästarna.Det är bara arbete och inge kul alls känns det som.Trött på allt.Men vad ska jag göra?

jag är inne lite i samma svacka… när jag väl är i stallet så e de inte jobbigt, det är mest det att ta sig dit som e jobbigt.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Har oxå haft en period den senaste månaden. Men nu börjar det kännas lite bättre. Tyckte inte att något funkade som det skulle vid ridningen och blev totalt le. Hon fick vila 1 vecka sen har det blivit lite ca varannan dag pga hur jag kände det. Men nu har jag haft en jättegla o go häst, tror att man kom in i en liten depression. Man kan inte rida för fullt heller då man inte har ridhus.
vädret elin, mycket kan bero på det, vi har ju inget fint väder här i värnamo :P
ta en liten paus ett tag då ? och se om det hjälper ?
aa..men hästarna måste ju ridas:(:P
jo, men hästarna skulle inte dö av att du tog en liten paus.
Du är inte ensam att det känns motigt i denna årstid :/ Men det är bara att ta sig i kragen och gå ut i stallet.. Brukar tycka det är jobbigt när vintern kommer men när våren blommar ut så är dte underbart att ha häst :)

Är jobbig årstin just nu
Jag gav mina hästar två veckors semester bara gav dom mat , borsta dom & kolla att dom hade det bra… & nu känns det riktigt roligt igen att fara ut & pyssla om dom… Tror att hästarna också kan va lite vinter deppiga & då funkar inget om både du & hästen inte är riktigt pigga… Dom lider inte av att stå lite bara man tar hand om dom iallafall.

Hur många hästar har du?
Sen är ju också denna årstid tråkig som tidigare nämts. Ge hästarna vila och se om det hjälper, kan vara att du bara är inne i en fas, det drabbar alla hästägare (och icke hästägare) nångång tror jag.
Låt bli ok rida ett tag. Finns det någon du tycker om att titta på när du själv inte rider? Kolla på den iaf och tänk på de saker som kan göra att du inte tycker det är kul att rida längre. jag tänkte efter om varför jag inte tyckte det var kul längre. Det var ju så att jga satte högre mål eller testade något nytt. Red barbacka, hopppdae barbacka. Massa nya saker. Jag satt bara i boxen när hästen kom fram och det var då jag bestämmde mej för att aldrig sluta. När ens häst kommer och gosar med en vet man att man har gjort rätt att fortsätta!

Så tänkte jag för ett tag sen, för att jag tyckte det var pinsamt, bara för att jag inte vågade galoppera. Alla galopperade och inne i mitten skrittade å travade jag. Men när jag inte var rädd för att galoppera var det mkt roligare, Det går nog över ska du se..
ja ha åtta just nu men d ä bara fem som går..
ska provrida i ett annat stall nu ..men min pappa säger att d inte kmr gå mer.fö d ä fö långt dit ..:(