Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2244 ggr
ebengtssson
0

gymnasiet åk 2

ni som har gått andra året på gymnasiet, tyckte ni det var tuffare än 1an?

Jag börjat 2an ny om 17 dagar och hoppas att det kommer bli lika lite läxor som i 1an annars vet jag inte hur jag kommer hinna med 2 hästar som ska ridas + en häst som är pensionär, dessutom har jag två jobb (ett helgjobb där jag jobbar ca 1-2gånger /månaden & en gång i veckan på kontor, ca 4 timmar/gång)

så hur tycker ni 2an var? Ni som har gått med inriktning på häst speciellt

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

viktoria91
0

Ja, tvåan var betydligt tuffare med fler och svårare lektioner och läxor. Trean ska vi inte prata om! Vet inte hur ånga ggr jag var nära att ge upp och satt och grät över allt som skulle göras på minimal tid. Jag gick en väldigt tänkande linje där mna måste reflektera, analysera, dra slutsatser och kopplingar mellan teori och praktik. Vara kritisk i allt man skriver/tänker och hör.

MillaJ
0

Klart att det är tuffare, annars hade det ju inte varit någon idé att gå upp en klass eller vad man ska säga. Men det beror ju också på vad du går för linje?
Men att man klarar det, med +2 hästar är inte omöjligt. Jag hade 2 hästar när jag började 2:an (en rid/tävlingshäst och en ponnypensionär) vid jul det året skaffade vi min nuvarande häst som då var föl, så jag hade 3 totalt.. Och var tvungen att lasta och köra för att komma till ridbana osv.
Det gick bra :)   får nästan säga att det var värre i 1:an för det var innan ponnyn skadade sig så då red jag 2st per dag och hästarna stod i olika stall pga platsbrist hemma.

Det kommer gå finfint

Zaphix
0

Tyckte inte tvåan var speciellt svårt alls, var väl endel ämnen som var mindre lätt (typ Kemi A, japanska och engelska B), men det beror väl på vad man har lätt för.

Jag höll inte på med hästar då men tränade kamsport i princip varje dag, simmade ett par gånger i veckan och spelade alldeles för mycket datorspel. Hade aldrig några problem att hinna med utan gjorde mesta skolarbetet på skolan, hade väl endel projekt man behövde jobba med hemma men det gick snabbt och tog väl inte upp nån längre tid.

I trean var det lite mer saker att ta med hem och jobbade dessutom tre-fyra kvällar (kom hem vid halv fyra på natten) i veckan. Men det mesta hann man ändå på skoltid.

Jag gick IT/programmering med rätt bra betyg.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

ebengtssson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag går hästhållning :)

#3 a jag kommer varken läsa Kemi A, japanska och engelska B :P

Mitt schema för v 34 :)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se