självförtroende vid ridning
Jag ska precis börja komma igång med ridningen igen vilket är hur roligt som helst! Men problemet med mig är jag jag oroar mig för saker som "skuller kunna" hända, istället för att bara ta det lugnt och rida i nuet liksom.
är det någon som har något bra tips eller råd hur jag ska tänka för att kunna få bort dessa onödiga tankar?!
För mig gick det över när jag dråsat av första gången och upptäckte att jag överlevde. Fast det är kanske en drastisk metod …

Jag har ramlat av många gånger, brytit tummen, revben och grejer! haha, så borde vara härdad! Får väl försöka att alltid tänka positivt eller något, nångång borde det ju släppa! :) thanks
Tycker du har kommit långt genom att bara inse att, som du själv skriver, ta det lugnt och rida i nuet. Perfekt insikt! Desto svårare att göra i praktiken kanske. Vet inte om meditation och avslappning -och andningsövningar är en väg att gå. Bara något enkelt, en strategi, som kan bryta de negativa tankarna och det negativa mönstret när du börjar tänka dom och oroa dig.
Andas när du börjar sresssa upp dig. Gör en halt, ta några djupa andetag, klappa hästen och rid på igen :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Tack för tipsen! :)
Red på medryttarhästen idag för första gången, kändes riktigt bra. Jag gjorde som #4 sa och andades några djupa andetag då och då och fokuserade på att behålla mitt lugn. Tycker jag lyckades mycket bra för första ridturen på länge!
Du kan ju annars ta med någon och prata för du tänker man eller oroar sig inte lika mycket :)
(Någon rolig, som du kan prata, ha bara koll på hästen ;])
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/