Tips och råd vid val av hingst.
Hej! 
Våren 2011 blir det troligtvis att min då 10 åriga fjordtjejja åker på betäckning för att 2012 föda sin första fölunge.
Mitt sto är ca 1,43 m mkh.
E: Ernarson 176
UE: Skaffaren 59
Men nu till mitt problem.
Jag kan inte välja hingst, jag velar hela tiden. Funderar och tänker.. "Nu har jag bestämt mig." För i nästa stund vela.
Den jag egentligen vill ha bor nästan 32 mil bort. Och de e på tok för långt att åka för mig och min flicka.
Så de aktuella är någon utav hingstarna i länet vi bor, östergötland.
På www.fjordhastforeningen.se
Finns de flesta av fjordhingstarna med, scrolla ner till Östergötland. Vad tycker ni? Jag tar emot alla tankar och ideér från er. Gärna förslag på vilken hingst ni skulle rekomendera?
Supersupermegatacksam för svar.
**OBS! Inget "skitsnack" eller elaka ord om ngn av hingstarna.
**Mvh / Elin
/Elin

Jag hade åkt 32 mil, ha man inte föl vid sidan så är det värt det, för att få hingsten med stort H 
Ja jag håller med Lorita, det är helt klart värt att åka för rätta hingsten!
Men det är svårt att ge råd utan att veta ordentligt om vad du vill få av avkomman och ditt stos egenskaper. Hur är ditt sto exteriörmässigt (i detalj) samt ridmässigt? Hennes starka respektive svaga sidor? Och var kritisk, klart att ens häst är bäst och felfri i ens egna ögon, men för att kunna matcha rätt är det viktigt att verkligen se allt. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
ett tips är väl att skriva upp ditt stos för- & nackdelar och sen skriva upp hingstens (eller hingstarnas) för- &nackdelar och ta den som väger upp ditt stos för- & nackdelar :)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)