Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 450 ggr
Alexandra13
0

Hyra häst

Hej, snart ska jag sätta ut en ansons på nån sida. Jag ska få hyra häst juli-Augusti ungefär. Och jag undrar vilka saker ska stå med i anonsen o.s.v och sen så undrar jag vilka sidor som är bäst att anonsera ut på?

DojoKelder
0

Du bör väl ha med vad för typ av häst du söker.. vad den ska kunna.. om du söker en lugn eller het häst.. Vad du själv kan och vart du kommer att ha hästen..

Bara lite jag kom på sådär på rak arm..

Sedan kan du väl annonsera lite var stans.. typ: blocket, hästannonser, hästnet och självklart här på ridsport.

Thorsson
0

vad som ska stå med är ju fäljande :

1. Vad du heter
  2. Hur gammal du är + längd
  3. Hur länge du har ridit/ tidigare erfarenheter av häst ( Om du hyrt innan eller om du har haft egen häst )
  4. Om dina föräldrar är innom hästområdet ( kunniga )
  5. Vart du bor,
  6. Berätta hur hästen kommer att ha det, var den kommer att stå. om den kommer att ha daglig utevistelser. stora hagar, daglig motion.
  7. Skriv gärna någon häst du söker.( hästens egenskaper. )
  8. vad den ska kunna.  ( låt inte för krävande )
  9. Sedan ditt namn.

www.hastnet.se <-- en sida som funkar eller www.hastannonser.se

Alexandra13
0

Ok tack. Det är väl ingen som vill låna ut en häst till mig x) Jag har aldrig haft en sköthäst. Eller jag skötte om min kusins häst i 2veckor, men jag red den inte!

Jag kanske ska ha hästen i det stallet min kusin ha sin häst och hon som äger stallet är hästkunnig =)

Maja
0

Vill du ha hjälp att leta? :)

Thorsson
0

vill du ha hjälp med att leta? skriv då vad du söker efter. hur stor den ska vara m.m.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Snuttan2
0

Det är nog rätt svårt att få hyra/låna någon annans häst, om du inte har kontakter eller tränare eller liknande som kan gå in och säga att du vet hur du ska sköta om hästar…

Viktigt är att dina föräldrar är med på det här, och bäst är kanske att de skriver annonsen med hjälp av dig eller svarar på annonser?

Jag har hyrt häst flera sommrar tidigare och varit runt rätt mkt när jag gjort det, och lättaste sättet att få tag på en häst om man har inställningen att en häst är bättre än ingen häst (dålig häst är bättre än ingen häst snarare…) är att hyra utav en uthyrare. Är rätt dyrt och jag har inte träffat på särskilt många bra hästar ifrån någon, men de har oftast massor med hästar = finns alltid någon och det är rätt lätt att få tag på. Annars kan du prata med ridskolor i närheten, finns flertal ridskolor som hyr ut sina hästar över delar eller hela sommaren.

Har du någon vuxen hästkunnig som kommer se över det hela och se till att hästen får det bra? Annars kan det bli rätt vilt… Jag råkade göra det felet när jag var lite yngre, är absolut inget jag rekommenderar, även om det råkade gå bra för mig…

Vill du få rida under sommaren så är det nog egentligen lättare och mer seriöst att bli medryttare/hjälpryttare åt någon annan som kanske vill ha mer ledig tida/ska bort eller åka på ridläger. De personer som hyr ut hästar till främlingar över så här korta perioder är sällan särskilt seriösa och du kommer med rätt stor säkerhet få en häst som inte är särskilt stabil eller väldigt gamal och inte tål särskilt mkt i stort sett…

Alexandra13
0

Jag vill häst ha en häst som inte är för pigg, och som är snäll, som man kan rida ut själv på, fast det behöver jag nog inte, eftersom jag kanske ska rida med min kusin, om det finns plats i det stallet. Jag är 1.60 så det ska ju inte vara för hög, lång, stor eller va man nu säger ;)

Det skulle vara jättesnällt om ni hjälpte mig att leta =)