Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 550 ggr
[Angel88]
0

Hjällp!! inte häst utan om mig

hej finns det någon som vet nummret till sjukvårds upp lysningen i västragötaland. jag har fått en störtblödning. min mens är inte som den ska vara.. har super på tampongen men den bara rinner massa blod en då.. få byte varige halvtimme till va tredie.. brukar normalt inte be höva göra det på 8 timmar… snälla e det någon som kan hjälpa mig… har aldrig haft det så här förut

Maja
0

http://www.vgregion.se/vgrtemplates/Page____3804.aspx

Vet inte vilken kommun du bor i.. Men usch, det lät inte kul!! :/ Lycka till tjejen!!

DojoKelder
0

men fy! hoppas att det löser sig!

[Angel88]
0

j*vla köööer….. satt i en kvart och sen dog telifonen.

hatar att sitta å vänta, så e man ensam oxå…. snyfft..

[Angel88]
0

tack för att ni bryr er

Maja
0

Usch, köer är jobbiga!! :/ Men det löser sig nog!! :)

[Angel88]
0

jo ja hopas det

Alex
0

Usch, stackare! Hoppas det löser sig..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

steffy
0

hoppas allt läser sig.

[Angel88]
0

JAG GER UPP SNART HAR RINGT 10 GÅNGER NU OCH JAG HAMNAR BARA I KÖ ELLER SÅ SÄGER DOM ATT MAN SKA RINGA SENARE….

GRRRRR…

__iE
0

uusch, hoppas  det löser sig o du får tag på dem !

DojoKelder
0

Ge inte upp!! Fortsätt ringa! Någon gång måste de ju svara…

horspawer
0

stackare..men varför ringer du inte till något sjukhus och frågar?

[Angel88]
0

FÖR DOM HAT INTE TEL TID NU

[Angel88]
0

SUTTIT I EN KVART NU OCH HAR FOTFARENDE PLATS 9 , HADE 12 INNAN.. KOMMER INGEN VART

[Angel88]
0

DAHHHH JIPPI ÄNTLIGEN PLATS 7

Sara
0

Skiter det sig igen och du är väldigt orolig tycker jag att du ska ringa 112.

Sara

[Angel88]
0

NE UCH TÄNK OM DOM SICKAR HIT EN AMBULANS…. DET KOSTAR PENGAR… MELLAN 2- 500 KR…

TROR JA FÅTT FEBER MED

DojoKelder
0

#17 åk till akuten!! Skit i att det kostar pengar! det handlar ju faktiskt om din hälsa..

bubbelbubbel
0

men gud ring ambulansen !
eller nån annan som kan köra dig till akuten ?
du borde nog åka in och kolla dig..

steffy
0

du måst uppsöka läkare detta är inte normalt. du måste ta dig till sjukhuset

[Angel88]
0

MEN JAG HAR INGA PENGAR JUST NU… FÅR INTE FÖRSEN PÅ ONSDAG… MIN KILLE KOMMER VÄL SENARE… KAN INTE SITTA PÅ AKUTEN HELA NATTEN.. MIN 4 VECKORS INTENSIV KURS I RIDNING BÖRGAR I MORGON. OCH MISSAR JAG LEKTIONER KAN JAG FÅ IG…

ÄR PÅ PLATS 6 I KÖN NU

Sara
0

De skickar ingen ambulans om det inte är livsnödvändigt!

Sara

steffy
0

tycker ändå att du ska uppsöka sjukhuset.

steffy
0

får man betala om de skickar en ambulans (eller att man ringer dit) ?

[Angel88]
0

DJÄV*LA TELIFON Å JAG HATAR DEN……………….

DEN DOG IGEN, F*N JAG SOM VA SÅ NÄRA….

JAG GILLAR INTE TRÅDLÖSA TELIFONER

Sara
0

Tror man får betala lite.

# 25 Vart bor du?

Sara

__iE
0

Men hallå ?!

Din intensiv kurs börjar imon, SO WHAT ?! Du aknske ändå inte kan vara med imon pga dina blödningar nu, du kanske måste åka in till akuten o stanna kvar.. Hade du töänkt o rymma då bara för att vara med på kursen ?! Tror faktiskt lärarna skulle förstå!

[Angel88]
0

JA DET KOSTAR ATT ÅKA AMBULANS… FRÅN 200 OCH UPP ÅT…

JAG KAN INTE TA MIG TILL SJUKHUSET, JAG HAR VÄRKEN BIL ELLER KÖR KORT OCH ÄR I FRÄNDEFORS.. DET ÄR LÅNGT TILL ETT ÖPPET SJUKHUS, VILL INTE ÅKA BUSS JUST NU HELLER..

MAMMA OCH HENNES GUBBE ÄR I GÖTEBORG OCH KAN INTE HELLER KOMMA HIT, FÖR ATT MAMMA KAN FÅ BARN ALDELES SNART…

[Angel88]
0

DET ÄR HELA MITT GYMNASIE BETYG SOM HÄNGER PÅ INTERSIV KURSEN… SÅ JAG BRYR MIG. HAR REDAN VARIT SJUK GANSKA MYCKET. HADE ÖRONINFLAMATION FÖR 1,5 VEKA SEN OCH MISSADE TAPP SKO KURSEN ELLER PROVET KAN INTE TA IGEN DET NU… VILL INTE SABBA HELA SKOLAN

DojoKelder
0

#28 söte värld vilken soppa! Finns det ingen annan som kan köra dig?

DojoKelder
0

Fast din hälsa borde väl ändå komma före?

Annette
0

De skickar en faktura om du inte kan betala nu. Du måste få vård. De får väl skicka en ambulans om du inte kan ta dig dit på annat sätt, det finns väl andra sjuktransporter också.

bubbelbubbel
0

oj oj oj, låter inte bra, när kommer din pojkvän ? ring honom och stressa honom lite, det låter ju himlans allvarligt detdär du…

Och att du blir sjuk är inget du kan göra något åt, det är sånt som händer, du är inte gravid eller så ? *bara en pang-på-fråga*

[Angel88]
0

MIN KILLE KANSKE ME HAN KOMMER INTE ÄN PÅ LÄNGE OCH HAN SKA UPP TIDIGT OCH JOBBA IMORRON…

JAG MÅSTE RIDA IMORON… VARE SIG JA VILL ELLER INTE.. MIN LÄRARE BRYR SIG INTE ENS OM MAN HAR 41 GRADERS FEBER, HAN FÖRSÖKTE FÅ MIG ATT HOPPA BARBACKA I BÖRGAN AV FÖRRA ÅRET NÄR JA HADE DET.. DÅ HADE JAG BARA HOPPAT VANLIGT 3-4 GÅNGER OCH RIDIT BARBACKA 4 GÅNGER. MEN DÅ ÅKTE JG HEMM

[Angel88]
0

NOP HAR P- STAV TROR DET ÄR DET SOM ÄR HELA ORSAKEN.. HAFFT DEN I SNART ETT ÅR. FÖRSTA 6 MÅNADERNA VA BRA SEN KOM HELVETET MED MENS VÄRKEN, HAR BLITT SÄNG LIGGANDE I TVÅ DAGAR FÖR ETT TAGSEN PGA DET….

linasvovvar
0

#34 Har du pratat med din mamma el någon annan du kan prata med, förstår allt det här med skola osv. Men din hälsa är ju helt klart viktigast och so what om du får betala 500 kr för en ambulans vilket dom bara skickar om det är akut….är det så är det kanske värt 500 kr. Tycker att du ska ringa 112 så kan du iaf prata med dom.

Lycka till

bubbelbubbel
0

men herregud ! din hälsa måste väl gå före jobb och skola och allt annat ? blodbrist är inte bra, och då kommer du må ännu sämre. ring 112 och kolla vad dom säger om dom tror du behöver en ambulans, ta det på faktura vad som helst, det måste väl ändå vara det viktigaste ?

DojoKelder
0

#34 hade det varit min sambo hade han kastat allt och kört mig i ilfart till akuten.. vad kan vara viktigare än din hälsa?

[Angel88]
0

JO MEN KILLAR TÄNKER INTE SÅ FORT NÄR DOM ÄR 18 HIHI

bubbelbubbel
0

dojo, min med!

angel, då tycker jag du ska skälla på honom, för han borde redan varit och hämtat dig vid denna stund.

DojoKelder
0

fast min sambo är bara 21 och skulle ha gjort samma sak för 3 år sedan! Han gör allt för sin prinsessa och det borde nog din kille också göra.. Ring honom och säg att han måste hjälpa dig att komma iväg till akuten..

Sara
0

Tänk så här, om du vill rida i morgon är det nog bäst att komma iväg till sjukhuset nu. Väntar du tills i morgon kanske det blir värre och då kanske du inte kan rida alls. Kan du inte rida i morgon så fixa ett läkarutlåtande på det. Skiter din lärare i det så ta upp det med skolstyrelsen.

Tror (hoppas) din pojkvän förstår om du behöver bli skjutsad till sjukhuset ganska omgående.

Sara

[Angel88]
0

HAR LITE SVÅRT ATT RINGA NÄR TELEN E DÖD FÅR VÄNTA EN STUND

bubbelbubbel
0
Sara
0

Mobil? Skicka ett SMS över internet till han!

Sara

DojoKelder
0

#43 vänta inte för länge bara!! Och du.. skaffa dig en fast tele istället för trådlös eller en trådlös till så att du alltid har någon tele att använda..

[Angel88]
0

JAG HAR INTE SMS PÅ INTERNETT OCH INTE ETT ÖRE PÅ MOBILEN

:s (RODNAR)

fridak
0

har du ingen annan telefon? mobilen borde du ju kunna ringa ifrån iaf, har du inte pengar på mobilen så får du väl försöka med 112 iaf, för det är ju gratis…

[Angel88]
0

DET FÅR JAG BE MIN KILLE ATT GÖRA FÖR JAG ÄR HOS HONOM… MEN HAN ÄR UTE OCH GÖR LITE SAKER SKA RINGA… MEN DET TAR TID FÖR HONOM ATT TA SIG HIT DET ÄR MYCKET SNÖ HÄR

linasvovvar
0

Vill du inte ringa 112 så kanske det inte är så allvarligt, jag hade dock varit vettskrämt om det hänt mig. Du måste vara rädd om dig

DojoKelder
0

#49 ja snälla du ring honom och be honom sluta upp med att göra lite saker och se till att skynda sig och köra dig istället!!

[Angel88]
0

GILLAR INTE 112…..

[Angel88]
0

FICK INTE TAG PÅ HAN FÖRSÖKER IGEN… TROR INTE HAN HAR NÅGON MOTAGNING

fridak
0

att ringa 112 är gratis, så ring dit via mobilen iaf. Om de tycker att det inte är så allvarligt så får du ju försöka med sjukvårdsrådgivningen när telefonen laddat kalrt.

[Angel88]
0

JAG TÄNKER ALDRIG MER RINGA TILL GÖTEBORGS  SJUK UPPLYSNING HAT TUTTAT UPP TAGET HELA TIDEN… RINGER NU SKARA S GÅR FOTARE I ALLA FALL E NIR 5 NU

[Angel88]
0

NU NUMMER 4

[Angel88]
0

NU NUMMER TRE

[Angel88]
0

NUMMER 1

[Angel88]
0

HÅLL TUMMARNA NU SNÄLLA

horspawer
0

hoppas tellefonen håller nu!!

JMax
0

Håller tummarna! Du måste ju få hjälp!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

bubbelbubbel
0

är det ett akut problem så ringer man 112, vare sig man gillar det eller ej, man måste göra det.

hoppas din telefon höll nu..

[Angel88]
0

DOM PÅ SKARA TYCKTE INTE DEV VA NÅTT SPECIELLT DET ENDA HON SA VA TA UT P- STAVEN OCH SKAFFA TABLETTER SOM TARNER BLÖDNINGEN.. DET ÄR JU LÄTT ATT GÖR IKVÄLL..

Å VAD JA E TRÖTT PÅ SÅNNA SOM INTE LYSSNAR.. HON TRODDE TILL OCH  MED ATT JAG KUNDE RIDA FASST MED DUBBLA BINDON OCH EN TAMPONG

[Angel88]
0

TACK SNÄLLA OCH STORA KRAMAR TIL ER FÖR ATT NI STÖTTADE MIG OCH LYSSNADE.. NI ÄR VARDA GULD..

PS MIN KILLE E PÅ VÄG NU + ATT HAN KÖPER MAT BLEV HUNGRIG HELT PLÖTSLIGT… VARFÖR UPPFANN KROPPEN MENSEN PÅ TJEJER

DojoKelder
0

#64 skönt att du fick prata med någon till slut iaf!!

LinaN
0

Hade vi vetat att du bodde  i fränderfors had evi kanske kunnat hjälpa, bor i vänersborg……

ska du ta ut p-staven? tokblödningar är inte så skoj, är det implanon du har?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[Angel88]
0

#66 jag det är det.. gjorde det i vänersborg med. utan undersökning och typ ingen bedövning( min kompis hade lagt det fel).. dom är konstiga på vänersborgs ungdoms motagning.

har en djävla mens värk idag, så ja stannade hemma endå och sjuk anmälde mig… min pojkvän ville få mig på ett annat humör igår och få mig att glömma att jag hade ont så han färjade håret på mig hihi, blev rött.. passade ju väldigt bra :)

LinaN
0

jag fick sätta emlaplåster på i 3 timmar innan dom skulle sätta den. lät barnmorskan sätta staven. däremot så flyttade den sig 5 cm ner mot armbågen….. ibland kännern jag att det flyttat på sig igen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[Angel88]
0

uch va hämskt… dom gör fel på vänersborgs ungdoms mottagning.. jag har pratat med andra barnmorskor om det

Murre_Uddiz
0

vadå P-stav Generad

Bra att det gick bättre sen iaf :)

bubbelbubbel
0

p stav är en liiiiten liiiiten stav som sätts in i armen, istället för p-piller och sånt.

Murre_Uddiz
0

Ok läskigt :S