Vad kan detta vara?
Mitt ena vbl har haft 2 sträck på ryggen under en längre tid men har inte märkt nåt mer. Men nu börjar jag undra vad det är? För skav är det inte! Har aldrig sett nåt liknade tidigare, ingen av dom andra hästarna har det och det ser inte ut som ringorm tror jag..(?)
Lägger upp några bilder så får ni hemskt gärna hjälpa mig att spekulera i vad det kan vara :)

ringorm ser inte ut så. det är säkert klimärken från någon fin pinne i hagen.
kanske någon av de andra hästarna har försökt visa dominans mot hästen med märkena? alltså, försökt betäcka.

Ser ut som skrapmärken från hovar.

Hon är 152 i manken och har gått ihop med en shettis sen nu går hon med ett annat vbl men märkena fanns där innan den stora hästen kom in i bilden…
Har inga träd i den hagen bara berg..
Tror inte du behöver oroa dig för ringorm iallafall, precis haft det här i stallet och det ser inte ut så :)
tror det är märke från en pinne =)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

Tänkte skriva desmma som ovanstående =) Troligtvis någon form av "riv"märken, kanske något som legat på marken. Ser inte ut att vara något att oroa sig för :)

Okej :) Det jag tycker är konstig är att det sett likadant ut i nästan 3 månader nu..? Hon har fått ett litet märke till typ 2x1cm bakom dessa sträck nu.
Hon verkar inte ens veta om att hon har dom de är bara jag som börja undra varför det aldrig försvinner..? För jag trodde först de va rivmärken då pälsen var kortare där men den är fortfarande kortare och ingen förändring i storleken heller..?

det är ärr.

jag vill se bild på hela hästen

Ärr?! Men va? Oj…hur i hela fridens namn skulle hon kunna fått de mitt på ryggen..?
14# Antar att du menar mig? Vill du bara ha en helt vanlig profil bild på henne?

#15 rullat sig och råkat hamna på något?
kliat sig mot någon buske eller nåt?
någon annan häst som bitit t.ex?
Kan ju vara allt möjligt :P

#16 Dom har inga träd i den hagen, bara berg och hon hade märkena innan den andra stora hästen kom, före gick hon med min lilla shettis så jag har lite svårt att tro på bitmärken och tycker de ser för knasigt ut för att kunna komma från nån pinne eller dyl när hon rullat sig x) Men jag har ingen aning om vad det kan vara så därför fråga jag här :) Hhaha

Nehepp.. om du omöjligt kan tro att det är ärr, så får du nog hitta på något själv.

18# Jag sa inte att det var omöjligt, undrar bara på vad hon kan ha fått de ifrån….går igenom hela hagen och boxen för att hitta "lämpliga" föremål

#15 jag vill se hennes färg = hela henne

#21 det är bra tack, har hon vita hår i manen?

Hon kan ha blivit kliad på ryggen av en annan häst och den päls som växer ut inte är lika solblekt

#22 Några strå hår och där, hon har vita hår i pannan och dom har blivit fler samt att hon har fått vita hår på rumpan bara några stycken syns inte om man inte kollar på nära håll, trodde de hade med åldern att göra (hon fyllde 13 i förra helgen..)

23# Som jag sagt tidigare så har hon gått med en liten shettis då märkena uppkom de andra vbl kom först 1 månad senare ungefär, men lillkille skulle kanske kunnat klia henne om hon låg ner eller nåt?

gammal och gammal, hon ska väll bli minst 26 då är hon bara halvägs genom livet 

#26 Hahah jo förhoppningsvis hänger hon med ett bra tag till 

Förra sommaren blev min travare biten av min (dåvarande) hingst, pälsen som växte ut över såren var mörkare än resten men nu efter pälsbyte är pälsen som vanligt igen. Han är för övrigt stickehårig och har alltid varit. Blir mer och mer för varje fällning.
Skynda långsamt så går det fortare.
Hahah