Min nya häst!
Har letat häst ett tag och provridit ett par. Siktat in mig på kallblodstravare och för två veckor sedan hittade jag en som verkade perfekt så vi åkte dit och provred.
Blev först förskräckt över hur stor han var.. Tjock och hög!
Men kändes jättebra att rida och var så mysig och gosig så jag blev kär. Men han hade lite exteritöra saker som vi tvekade på, raka haser och korta kotor, även överben fram.
Ägaren ville gärna låna ut hästen på prov först, och det är ju jättebra, så vi beslutade att låna hem honom.
Men innan vi ens tog hem honom på prov skulle vi göra en veterinärbesiktning, vill inte ta hem en häst som inte är hel en månad, fästa mig vid honom och sedan upptäcka vid vetbesiktning att han vart trasig.
Så igår besiktades han, och gick igenom utan annan anmärkning än att han måste banta. :)
Ägaren ville gärna köra ned honom för att se hur han skulle bo, så idag kom han med honom.
Han heter Docke Doj, men kallar honom för Dacke. Och han är underbar!
Men otroligt lite respekt, kan gå rakt över en utan problem och dominant. Men väldigt lugn och gosig, så tränar vi bara på respekten så kommer han bli perfekt. :)
Han är en kallblodstravare på 9 år efter Järvsöfaks.
Kommer lite bilder på den vackre Dacke.
En till.
Min underbara häst!

Så tjusig :)
Vad kul! :) Får hoppas att allt går bra. Han var jättefin :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Grattis! Vad kul, tom jag som inte kan något om trav vet ju vem Järvsöfax är :)
Jaa, han är så fin, måste dock banta ned honom 75 kilo tyckte veterinären som besiktade. Så med mindre fett och mer muskler kommer han vara ännu finare. :)
#5: Är praktiskt att han är efter honom, då vet alla vem det är när man pratar härstamningen. :)