Klumpig vid hoppning
Är hon klumpig som i att hon inte lyfter på fötterna? Eller klumpig som att hon inte får upp benen när ni hoppar?
Oavsett vilket så mer bommar, rid ut i skog och mark så hon måste lyfta på fötterna. lägg bommar litet oplanerat över ridbanan så inte bara cavalettibommar. Så måste hon lyfta och tänka på vart hon gör av fötterna.
Är hon löshoppad?
Min är också klumpig med fötterna, speciellt i travhoppning, men i galopp så går han som en klocka och hoppar bra, men om man travhoppar så snubblar han mer eller mindre över hindrena.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lite både och. det kan vara markbommar hon snubblar över, samt så slår hon i den övre bommen väldigt ofta även om de e 50cm.
Men det är som du säger jag måste ut på småstigar kanske? Sen mkt markarbete?
Hon är löshoppad 2 ggr bara, vilket var väldigt lyckat :) kanske dax att fortsätta med det?
Okej, men hur var han från början? har det blivit bättre för er?
Harry vart väldigt klumpig och är det fortfarande på lägre höjder, idag så snubblade han över ett rätuppstående 50 cm hinder i trav, men i galopp så flög han över utan problem.
För honom så känns det ofta som om han är klumpig sålänge det inte är någon höjd på hindret, eller om hindret är okomplicerat. När vi hoppar kryss så hoppar han helst i kanterna där det är som högst.
Han löshoppas 1-2 gånger i månaden och då har han superlajbans.
Vi ger oss ut mkt i skog o mark och tränar en hel del dressyr också, mycket lösgörande serpentiner, volter och skänkelvikningar och har preci börjat med öppnor litet försiktigt.
Han har ju blivit mkt bättre sedan vi började hoppa…. nu har jag tyvärr inte några bilder från hur det såg ut i början när han hoppade. Men nu förtiden ser det ut ungefär såhär :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.