Ni med hund?

nops, hade gärna haft det. men wesley litar jag inte på och najda är livrädd för hästarna.
sedan är jag lite emot det egenttligen. man har inte 100% koll på hunden från hästryggen.
Jag vill inte ha med hunden då han inte respekterar hästarna riktigt utan gärna springer under dom och dyl…
Nej det har jag inte.. Mest för att han är väldigt osäker på andra människor så han blir väldigt stressad i stallet (det är stort så nästan alltid en hel del folk där) så han följer oftast inte ens med dit.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jepp, min kära hund följer nästan jämt med när jag ska ut å rida!

Jag har haft med pojkens ena hund (den som lyssnar på mig, den andra gör inte det, så den får inte följa med någonstans med mig själv) och det har väll gått hyffsat bra… Skulle behöva öva lite mera på det, han blev lite väll livlig en gång när jag kallade in honom försökte han hoppa upp emot mig på hästen… Inte helt det bästa, som tur är hade jag bra koll på hästen iallafall…

Nej inte än,men ska börja ha det nu snart!!! hon älskar juh hästarna!!
Vi kan inte, vår hund (schäfer) biter hästarna i svansen och benen :S Inte hårt bara för att leka, men hästarna blir jätteirriterade och hon har fått spark men hon brydde sig inte för det.. Hade jättegärna velat ha en hund som man kan ha med på ridtur, men icke :/
Jag hade tidigare med mig min BC på ridturerna, men nu är han pensionerad och jag rider inte mer. Dock kör vi våra shettisar men han får stanna hemma. Han blir så dålig i sina ben när han har sprungit mycket
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Nä tyvärr går inte de. Sanna tycker om hästarna med skräckblandad förtjusning så hon får vara kvar. Hon "skäms" bara hästarna tittar på henne ;-)
mazze vad är det för hund du har ? jättefin !

ja det var den verkligen, ser ut att vra ngn spets eller en isländsk fårhund.

Nej, jag kan inte ta med mig Lisa eller Ludde. Dom springer bort då tyvärr. Jag hade med mig min schäfer ett par år förut men sedan blev hon sämre i benen då fick hon vara hemma.

Tack! Det är en korsning bordercollie 75%/Vorsteh 25%.

#7# Så gjorde min schäfer med när jag hade med henne ut. Bet i hasorna på hästen.
Jaa, min ridlärares o hennes mammas hund (mest min ridlärares) brukar springa med på sommaren :)
Vi har en hund i stallet som gärna följer med på ridturer ibland. Så länge det inte gå för fort. =)

#14 *fniss* jag hade inte ett enda rätt. men fin var den!
Min o mammas gamla hund Filippa (RIP) följde med mig ut när jag hade min första foderponny, då gick hon lös o kom när jag ropade….
Vart väldigt mysigt. Hade henne ibland i longerlinan om vi skulle nära trafik, men hon höll alltid behörigt avstånd till hästen. Men så lyssande ju Bippen på röstkommandon som höger/vänster, stanna, fot osv….. så då var det igna problem….
Värre hade det vartmed mammas hund Kaspar, han hade stutsat rundor.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lisette, ni pratar inte om olika hundar då? Bubbel menade ju Mazzes, men precis innan henne hade halludu lagt in en bild, som stämmer lite bättre överens med din gissning. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#21 Tror oxå att det kan vara den hunden o inte min.

nne jag har inte med min hund har bara haft det någon gångmen då måste någon hålla honnom,, men de låter kul o ha med hunden och den rastas ju så de är ju toppen

#21,22 ojdå… jag var nog lite snabb… *garv* fin var halludu's hund ivf… :D

Min förra hund hade jag alltid med och det funkade skitbra plus att han älskade det! Däremot ha inte min nya hund lärt sig hur det funkar så honom har jag med på lugna turen och fast i lina =S

Min hund e med i stallet när ja grejar o så, men ja kan inte ha med han ut med hästen innan ja har tränat lite mer, för han ska hälsa på alla som kommer o går, och vissa kan ju va hundrädda, sen så kan han ju få för sig o jaga hästarna ibland oxå men han gör dom inget hehe….

Ne, skulle nog bli så att min hund skulle bli ihjäl trampad istället :/
Däremot brukar båda två få följa med ut till stallet ibland när man matar hästarna. Fast min hund gillar att gosa med huästarna :P

Hade faktist med mig båda hundarna i måndags när vi var ute och red. Vi red i över en timma så dom var helt slut när vi kom hem. I slutet när vi bara travade så kom dom efter. Ha, ha
Tack lisette:)