Är det inte typiskt...
Igår inträffade det vi alla fasat för:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=253828
En ung flicka blir påkörd utanför "vår" ridskola. Ägaren till ridskolan och vår nystartade förening har länge kämpat för att få hastigheten sänkt förbi anläggningen, men inga argument tycks bita på ledande politiker, Vägverk eller Länsstyrelse. Hastigheten förbi anläggningen är 70 km/h men flertalet kör betydligt fortare eftersom vägen inbjuder till det.
Är det så att en olycka liknande denna måste ske innan folk vaknar upp?
I dec lämnade vi in en inlaga till Länsstyrelesen om att få hastigheten sänkt och gärna någon form av väghinder, vilken fått "avslag" hos både Vägverk och polis. Motivationen har vi inte fått ännu, men jag ser inte fram emot att läsa derar inskränkta argument.
Varför? Varför? VARFÖR?

Det räcker nog inte med en olycka heller, min dotter går på en friskola och den ligger i två byggnader och barnen måste ibland korsa vägen. Trots att en pojke dött
så vill inte kommun och vägverket göra något för att sänka hatigheten på vägen. Det är ju en friskola och ska motarbetas känns det som, skolan jobbar extremt hårt med trafikundervisning för att få barnen att förstå hur farliga bilar är. Vi friskolan så hade det varit lätt att bygga om så att man tvingar ner farten hos bilisterna.
Vi har också ett stall i närheten och där har det hänt flera olyckor med hästar inblandade då bilarna inte följer hastigheten och ryttarna måste korsa vägen för att komma till ridvägarna.
Det är ens smal väg men dom flesta som kör på vägen tycks tro att det är Sveriges smalaste motorväg. Här är det bilisterna som behöver sänka hastigheten för om som kör 110-120 nu när det är 70 så tror jag inte att dom sänker hastigheten för att det på skylten står 50.
Det är för j`att det skall behöva hända en massa olyckor innan dessa byråkrater tar sitt förnuft till fånga, hur många barn/ungdomar skall behöva att bli påkörda innan det blir en hastighetssänkning och /eller vägbulor ????? det ända ni kan göra som har barn på ridskolan är att lämna in motioner konstant, tjata tjata och argumentera för hastighetssänkning, jag hoppas att ni orkar tjata tills dom ger med sig. Stå på er

Rent ut sagt för jävligt. Vet dock vad ni går igenom. Hela detta samhälla är uppbyggt på att det ska vara så smidigt som möjligt för bilförare. Ingen tänker tydligen på våra barn. Nej fy fan (jaja, jag vet att vi inte ska svära på forumet, men i sådan här lägen kan jag inte göra annat) säger jag. Hoppas ni orkar tjata på dem. Starta namninsamlingar, skicka in motioner ta kontakt med regeringen. Ja jag vet att det låter lite långsökt, men i krig och kärlek är allt tillåtet.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Usch, så hemskt :(