Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 2774 ggr
PimTheGreat
0

Arabvalack-05 säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En pigg och laddad men absolut aldrig elak valack säljes i sina bästa år. säljes pga graviditet och tidsbrist så det är med stor klump o sorg jag säljer honom, men måste se till hans bästa då han inte trivs att bara gå i hagen. Han är fux med tecken och 157 mkh. Han är riden i alla gångarter, men inte utbildad. Mycket personlig och trevlig häst som gör allt för sin ägare och älskar att bli ompysslad och få komma ut och arbeta. Snäll att hantera, sko, lasta mm, men behöver få förtroende för sin ägare för att inte bli nervös. Jättesnäll o härlig kille som vill komma till sin nya seriösa ägare så fort som möjligt. Han har pass. Pris 25 000kr utan utrustning.

CoralReefs
0

Han är så sjukt fin!!! har kikat på han då jag letade kompis till min häst som skall gå på lösdrift i vinter dock har det kommit in en häst som skall gå med honom så nu är jag inte i samma behov av kompis…kan dock inte släppa tanken på din fina häst….*suck*

Har du fler bilder?

PimTheGreat
0

jag har någon mer på denna datorn. Min andra dator med alla mina andra kort är på lagning. Kan kolla igenom vad jag har…

PimTheGreat
0

3

CoralReefs
0

Det sista hade jag inte sett=)) Han är så grymt fin!! Älskar fuxfärg med vita täcken. Hur är han i hagen mot anra hästar?

När blev han valack?

Hur länge har du haft han?

Du har inte funderat att sätta han på foder?

PimTheGreat
0

#4 han har gått bra med andra i hagen tills för ett tag sen då han började jaga runt de andra och sparka mot de, men nu går han med 2 hästar och det går bra. Kan ha varit något tillfällit..

han blev valack 2008, så han var 3 år

Min väninna har haft honom sen han var  2 år, sen köpte jag honom av henne nov-07….

Jag vill inte lämna ut på foder pga att jag vill inte riskera att stå här med barnen sen och få tillbaka honom och inte reda ut det. För tiden kommer inte finnas för en häst och det kan bli väldigt problematiskt känner jag… Sen litar jag inte riktigt på att lämna iväg. Han kan bli både förstörd och skadad. Litar inte alls på folk som inte behöver betala för sina djur längre.

CoralReefs
0

ok vad trist=( min kille är väldigt ranglåg och har fått sig sina smällar.

Ja, jag förstår…det finns nog massa nackdelar med foder=(

Sugen är jag dock allt men vet inte om det skulle fungra med min pålle och så är ju frågan om jag skulle hinna med att ha två araber.

PimTheGreat
0

Kingen i sig är också väldig ranglåg. Personligen så tror jag problemet i hagen där var att det var en alldeles för stor flock för Kingen samt för att han hade stått i sjukhage några veckor pga att han fått upp en pinne i strålen. Så han var nog lite överladdad.

Var bor du någonstans?

CoralReefs
0

Jag bor i Nässjö ca 20 mil från dig=)

PimTheGreat
0

Okej…:-) inte så långt :-D men skulle han gå som sällskapshäst hos dig då eller?

CoralReefs
0

njae både och egentligen. Det startade med att jag letade sällskapshäst till min pålle men även en häst som jag skulle rida och träna inför distans samt tävla…alltid lättare att ha två men nu har han som äger gården köpt en häst som kommer på måndag vilket gör att lösdriften löser sig (vi skall göra lösdrift då jag vill att min häst skall gå på det).

Men sen är det ju när man fastnar får någon häst så är det svårt att släppa =)) har ju redan pratat med sambon och även lite med han som äger stallet dock inte fullt ut då jag inte riktigt får ihop allt både ekonomiskt och tidsmässigt=(

PimTheGreat
0

#10 okej… men kolla dig för du. Tror Kingen passat bra för distans och trivts bra med att få springa i skog och mark. Å jag kan lova att han har en sådan underbar personlighet. Så som sagt hade han inte behövt gå så mkt för att må bra så hade jag aldrig sålt honom, men måste se till honom!

CoralReefs
0

Ja, alla araber har en underbar personlighet=)) och själv är jag ute efter en häst som är pigg och framåt och älskar skogen då det är där man mest håller till=))

Hittar du fler bilder får du gärna skicka dom till mig.

min email är angelica@coralreefs.se

så kan vi väl hålla kontakten lite?

Har semester snart så om du har tid kanske jag kunde ta mer ner för att träffa han om allt annat runtomkring löser sig?

PimTheGreat
0

#12 Ja men det kan vi göra. Hämtade min dator igår så jag kan skicka över lite fast det kan bli få olika tider. Kan sätta mig med det ikväll när jag nattat min dotter.

min e-mail om du behöver nå mig är zoffi79@hotmail.com, går även att adda mig på msn på samma adress…

Du kan väl även skicka lite bilder på ditt ställe o din arab du har i nuläget så jag får se lite var han kanske hamnar.. Kommer det några frågor så bara fråga!

CoralReefs
0

har skickat en förfrågan=))

kika på www.coralreefs.se och Nielegro så kan du se både hästen och stallet i bloggen.

Det som blir aktuellt är lösdrift och det skall vi göra i ordning i sommar.

Det blir fri tillgång på hö, en stor spånad och halmad hall samt en stor hage.

PimTheGreat
0

#14 det låter jättebra. men hur lång tid tar det innan du vet för min förlossning närmar sig snabb.. är i v 34 nu och från 36 kan allt hända, så känner lite panik med det hela, för sen kommer jag ha svårt att vara med och ha tid…. :-/

CoralReefs
0

Oj…nej jag lär ju inte veta något inom dom närmaste veckorna då det är semestertider och det som måste lösa sig först är våran lösdrift som skall byggas…..annars finns det ingen plats i stallet där jag är då alla boxar är upptagna.

PimTheGreat
0

Kingen är nu såld så detta inlägg kan plockas bort.

Inlägget är låst för nya kommentarer