Flugspray
Har ni tips på någon bra flugspray som ni testat som håller vad de lovat? :)

Absorbine Ultrashield
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Måste säga att det är få som jag tycker inte håller vad de lovar. För de flesta rekommederar ju och påstår själva att de bara håller några timmar och skyddar bara mot vissa typer utav flugfän.
Sedan är nog Absorbine Ultrashiled (som måste gillas som jätte poppis?) den som lovar längst antal dagar (14 om jag minns rätt) och hjälper lite emot de flesta typer utav otäckingar. Kan dock inte påstå att jag tycker det hjälper i 14 dagar, men iallafall kanske 3? Vilket är klart mer än de flesta andra.

Effol funkar bra! Går man fram och luktar på hästen efter att ha sprutat på får man själv andnöd;)

#3 Fast det tycker jag är en dålig sak, som människa måste man ju kunna andas in det, undrar även hur trevlig det är emot hästen?
Jag har Effol broms-block, bra emot just bromsar. Kan inte säga att jag får någon större andnöd utav den, den är däremot otäck att andas in liksom de flesta sprayflaskor (enda spratflaskan jag någonsin andats in som var trevlig var fieblings sadelrengöring, haha)

#4 Nu menar jag om man trycker in näsan i pälsen=) Trevligare än att gå runt med en massa sår som min får. anledningen till att min luktar så mkt är att jag dränker henne i dte mesta.

Är inte helt nöjd med Ultrashield, testar nu Prob från och med idag. Ultrashield tycker jag inte räcker mer än några timmar, men så har ju bromsarna varit groteska i denna hetta. För Stella är det första året hon jobbas under omständigheter som dessa så det kanse funkar bättre under ett mer "normalt" år då behovet inte är lika stort. På bete tycker jag att hästarna generellt klarar sig utan, det är värre när de arbetar och blir svettiga.
#3 Har precis gjort slut på en flaska Effol Broms-block, men vill se mig omkring efter något som skyddar lite till.
#6 säg gärna till hur du tycker att Prob funkar!

#7 Will do. Första riktiga testet blir på fredag då vi tränar dressyr i ridhuset. Garanterat genomsvettiga båda två.
Skall även testa att göra ett eget! Hittade ett recept på hur man gör så imorgon skall här kokad och mixtras i köket! ;)