hur kan man göra så??
jag hittade en artikel precis på kvällspostens hemsida.. om en man som har hittat en övergiven travhäst vid namn Nella Plomb. jag kan inte fatta att man kan göra på de visset..
snacka inte om mig utan med mig...
ja du, det är oförståeligt..

de måste ju finnas något annat man kan göra än att släppa ut henne och hoppas att hon klarar sig själv…
snacka inte om mig utan med mig...

ha, läste det precis i tidningen. jaa, jäkla idiot :/
Ehh! det finns tydligen folk till att göra allt???
varför inte GE bort den istället för att bara kasta ut den??
helt otroligt att folk kan vara så j**la korkade

Undrar, får man verkligen ge bort en häst så där? Jag menar hon har tagit hand om den men det är inte hennes häst. Borde inte polisen ta hand om hästen och se till att den fick ett hem?

läste också det i tidningen.. Blir så J***a (ursäkta språket) på folk som inte kan ta sitt ansvar!!
Hur kan man göra så mot ett oskyldigt djur??
Sånna människor borde skjutas!!!!!!!!!!!
Eftersom hästen är frystmärkt så finns det registrerat vem som är ägaren. Vet dock inte om de tas ur registret om de säljs som ridhäst, nån som vet?
Dessutom är det ett fel i artikeln. Det kostar inte pengar att slakta en häst, utan slakteriet betalar mellan runt 2000:- för en häst som kan användas till kött.
Dock är det fruktansvärt att folk skiter i sina djur när de är "uttjärnade".
Sara

Nej de tas inte ur registret…
den som står reggad som ägare i deras register behöver ju inte nödvändigtvis ha haft hästen i sina ägor på ett bra tag… en del skiter i att skicka in ägarbytena..
Det kanske är 10 år sedan senast registrerad ägare hade hästen.. det här med passen är ju ganska nytt och innan dess så har inte folk varit så nogranna med att skicka in ägarbyten..
På min gammle stod det ägare okänd (och hade gjort länge)innan jag reggade honom på mig..

Finns inte ord 

Hemskt är vad det är! =/

Fattar inte hur man kan göra så,jag önskar man kunde ta hand om alla djur som blir behandlade dåligt,om man var miljonär så kanske man kunde göra det.När hände detta ? nån som vet hur det gick sen ? Om dem har första ägaren så är det väll bara att kontakta dem ? dem måste ju veta vem dem sålt hästen till och dem i sin tur, borde inte vara så svårt ,eller ?

Men usch… :/ men fattar inte hur dom bara kan skriva att det är så och så. För dom kan väl inteveta vad som har hänt innan dom har pratat med ägaren? Och kan dom som hittade hästen verkligen bara ge bort den så där?
Hoppas iaf att hästen får det bra i framtiden!

tyvärr kan det nog vara ganska så svårt att hitta ägaren till hästen. som dojo skriver så behöver ägaren på pappert inte vara den som äger hästen nu.
stackars djur däremot.
stackars lilla hjärtat……
hon som såg så snäll ut…. undrar hurlänge hon vart lämnad vind för våg?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

missade detta i tidningen…går ej komma åt den artiklen nu tydligen…vad stod det? Vad har hänt?

En travhäst som kom gåendes till en gård hungrig och utmattad. Helt själv alltså.

#16 vad hände sen då? Fick pålle mat och så eller???
självklart, han fodrade, vatnade, och tar säkerligen hand om den enn så länge, men som han säger, han har inte möilighet att behålla pållen själv, han har redan 8 själv..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

men var hästen på rymmen eller vad har hänt pållen??? måste väl tillhöra någon

Dom vet inget mer om hästen. Dom har försökt att forska i det genom frysmärkningen. Men den hade väl blivit såld flera ggr utan att anmäla det antagligen. Så dom hittar inte ägaren. Så hon/han som hittade honom på sin gård frågar i tidningen om någon vill förbarma sig över honom. Eftersom hon/han inte har plats eller råd med flera hästar. Därför skrev jag så där som får man verkligen ge bort en häst som man inte äger. Borde inte polisen ta hand om hästen osv….

var finns denna hästen? hur gammal? travare?

#21 Staffanstorp… 15 år sto travare..
hadde jag haft eget stall och plats skulle jag nog med glädje ta den till mig.. :/
Stackare..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
som sagt, dom har släppt hästen vind för våg och hopapts att dne ska klara sig själv…..
tycker synd om henne, tänk om hon hamant på 90 vägen utanför staffanstorp o blivit överkörd?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

det är ingen fara med stora vägar. mölleberga (pappa hade sin häst där tidigare) ligger en bit ifrån stora vägar. men folk kör bra fort där ändå.